Zpívej / Sing – recenze

zpivej_2016_plakat1

Už vám lezou pěvecké soutěže krkem? Takovou show jste ale ještě nezažili!

A je to tu. Další hon na talenty, tentokrát se zvířecím obsazením a zvlášť dobrým úmyslem: zachránit slavné divadlo před zavřením. Kdo za tím stojí? Neúspěšný autor činoher, hodný medvěd koala. Co na koalách ti Amíci vidí? Docela stačil loňský Mrkáček Bill, ale co už…

Pečlivým výběrem i souhrou náhod se do úzkého výběru soutěže dostanou vskutku výrazné postavy: za zmínku stojí hlavně gorilák Johnny z lupičské rodiny, nesmělá slonice Meena, matka v domácnosti Rosita, která se stará ne o tři, ale o 25 malých prasátek, a její pěvecký partner, a také ne zrovna charakterní myšák Mike, který všem pěkně zkomplikuje život.

Zpívej je dětský muzikál a jeho tvůrci říkají, že tenhle příběh „vznikl i díky jejich posedlosti hudbou“.Zpívej je dětský muzikál a jeho tvůrci (producent Chris Meledandri, známý hlavně díky slavným Mimoňům, a režisér Garth Jennings) říkají, že tenhle příběh „vznikl i díky jejich posedlosti hudbou“. Doménou filmu by měly být populární hudební hity, kterých uslyšíme více než 60. To je bezesporu pravda. Pro malé české diváky to ovšem pochopitelně přináší jeden velký háček.

Řekněme, že „cílovce“ je kolem pěti až desíti let. Hity určitě můžou znát, ale kdo z našich dětí je na tom s angličtinou v tomhle věku tak dobře, že si stihne sledovat příběh, užívat si melodie i vtípků a do toho si ještě překládat texty anglických písniček, které rozhodně nejsou vybírány náhodně, ale s dějem úzce souvisejí. Právem film na plakátech propaguje právě dikobrazka Ash. Ačkoli je spíše nevýrazná a uťáplá, má jedno důležité plus, a to česky nazpívané písničky Ewou Farnou.

Abychom se však jen nešťourali v neovlivnitelných věcech, pojďme dále: talent tvůrců a dobré nápady se nezapřou. Nejde jen o honbu za vítězstvím. Nahlížíme do života jednotlivých zvířat a toho, s čím se musí poprat. Johnnyho nechápe jeho otec, Rositina pilná práce zůstává bez pochvaly, Meena má takovou trému, že nedokáže zpívat před lidmi, a přitom rodina do ní vkládá velké naděje. To a mnohé další je citlivě řešeno, dějová linka je jasná a dává smysl a každá část filmu je napěchovaná vtípky, z nichž některým se od srdce zasmějí i dospělí. Filmaři si perfektně vyhráli třeba se stylem chůze zvířat a přinesli různé neotřelé nápady. I když se tak toho v českém prostředí hodně z filmu ztratí, stále stojí za to a je to příjemná podívaná.

Roztomilý? Tenhle ušák je co do charakteru největší gangster příběhu…

zpivej_2016_foto_06

A tady máme gangstera z povolání. Jeho devízou jsou perfektní králičí převleky.

zpivej_2016_foto_15

Rosita to roztáčí v supermarketu. Doma ovšem dokáže ještě daleko větší čísla!

zpivej_2016_foto_16

65%

Zpívej / Sing – recenze

I když se tak toho v českém prostředí hodně z filmu ztratí, stále stojí za to a je to příjemná podívaná. Talent tvůrců a dobré nápady se nezapřou. Nejde jen o honbu za vítězstvím, nahlížíme do života jednotlivých zvířat a toho, s čím se musí poprat. Dějová linka dává smysl, ale není předvídatelná a každá část filmu je napěchovaná vtípky, z nichž některým se od srdce zasmějí i dospělí. Filmaři si perfektně vyhráli třeba se stylem chůze zvířat a přinesli zpracovali hodně nových nápadů.