Collateral Beauty: Druhá šance / Collateral Beauty – recenze

collateral_beauty_druha_sance_2016_plakat„Láska. Čas. Smrt. S tím začneme.“

Režisér David Frankel (seriál Sex ve městě, filmy Nadějný rok, Marley a já, Ďábel nosí Pradu) se nás pokusí v době Vánoc dojmout dramatem Collateral Beauty: Druhá šance. Will Smith se tu představí jako vedoucí pracovník newyorské reklamní agentury. I když ho poznáme v době jeho největších úspěchů, vše se brzy změní. Jeho život postihne obrovská tragédie, která má drtivý dopad nejen na jeho osobní život, ale i na věrné spolupracovníky a celou firmu. A jak jedna z postav řekla: „Když něco začne smrtí šestiletého dítěte, nic nebude správně.“

Útok na naše slzné kanálky.Film Collateral Beauty je mysteriózním dramatem, které brnká na notu především všem rodičům, kteří moc dobře vědí, že ztratit dítě je to nejhorší, co vás může potkat. Ve spojení s vánoční atmosférou a dalšími životními trablemi je úkol snímku zcela jasný, a to útok na naše slzné kanálky.

„Těšit“ se tak můžeme nejen na stokrát opakovaná klišé, ale i zajímavé zakomponování motivu pohádky Vánoční koleda, kdy hlavního hrdinu navštíví tři vánoční duchové. Tentokrát ale nebudeme hledět do minulosti, přítomnosti a budoucnosti, ale o slovo se přihlásí Láska, Čas a Smrt. Na první pohled by se proto mohlo zdát, že stojíme na prahu zajímavého příběhu, který nás srazí na kolena. To bychom ovšem nesměli místy sklouzávat k patetičnosti a občas bohužel až k výlevům z venezuelské telenovely.

Čím se Collateral Beauty může rozhodně pochlubit je citlivě zvolený hudební doprovod, za kterým stojí ostřílený Theodore Shapiro a herecké obsazení. Vedle poměrně chladného Willa Smitha stojí jeho trio spolupracovníků, Kate Winslet, Edward Norton a Michael Peña. Tato trojice rozhodně není černobílá a musí se vypořádat s nelehkým morálním dilematem. Zejména Winslet a Peña působí opravdu přesvědčivě.

Pokud jste citlivější povahy a dojímají vás témata jako je láska, čas, smrt a Vánoce, rozhodně nebudete litovat a svoje kapesníky promáčíte skrz na skrz. Toužíte-li po dramatu, které nabízí nejen dojmutí, ale i vyšší rozměr, nebudete zcela uspokojeni. Náznaky, že tu na nás čeká více hloubky, by se tu sice našly, bohužel však nebyly dostatečně využity.

Dejte si při psaní dopisů pozor. Můžete na ně totiž dostat odpověď.

collateral_beauty_druha_sance_2016_foto_07

Kdo si hraje, prý nezlobí. V tomto případě to bohužel neplatí.