Mimi šéf / The Boss Baby – recenze

Tohle není obyčejné miminko.

Tim žije dlouho dobu sám se svými rodiči a naplno si užívá života jedináčka. Až do jednoho osudného dne, kdy mu do života vstoupí nový přírůstek do rodiny, malý bratříček. Tohle nové miminko v Timově životě, však působí trochu podezřele. Proč? Nosí totiž na míru šitý oblek, mluví hlubokým chraplavým hlasem, má u sebe za každých okolností pracovní kufřík a nemístně vtipkuje. Ovšem zdá se, že rodiče si ničeho z toho nevšímají, a tak se Tim rozhodne přijít celé záležitosti na kloub.

Mimi šéf je nová animovaná komedie režiséra Toma McGratha. Mezi jeho nejznámější díla patří trilogie Madagaskar nebo Megamysl. Z toho je tedy patrné, že ve světě animací není McGrath nováčkem. Prvním Madagaskarem kdysi okouzlil svět a teď je zase na dobré cestě. V Mimi šéfovi se podařilo promísit humor s poutavým a milým příběhem. I když je film míněn primárně pro dětské diváky, ani dospělí se nebudou nudit. Do příběhu totiž místy zakomponoval vtipy a narážky, které pochopí spíše dospělí.

Když poprvé vidíme animaci malého roztomilého miminka v obleku ani ve snu nás nenapadne, že začne mluvit hlubokým hlasem Aleca Baldwina.Mimo jiné nabízí Mimi šéf i hvězdné herecké obsazení, které kresleným postavám propůjčuje hlasy. Hlavní postavu mimi šéfa v originále nadaboval Alec Baldwin. Ten už má s dabováním předchozí zkušenosti, nejvýznamněji ze snímku Legendární parta, kde daboval rusky znějícího Dědu Mráze. Když poprvé vidíme animaci malého roztomilého miminka v obleku ani ve snu nás nenapadne, že začne mluvit hlubokým hlasem Aleca Baldwina. Zde je nutno podotknout, že český dabing se také vydařil a Zdeněk Maryška věrně obstojí originálu. V dalších rolích můžeme v originále zaslechnout hlas Lisy Kudrow coby matky hlavního hrdiny, Jimmyho Kimmela coby otce, Tobeyho McGuira jako vypravěče celého příběhu a staršího Timiho nebo Steva Buscemiho coby hlavního záporáka.

Velkým plusem snímku je velmi výrazná hudba. O tu se z části postaral Hans Zimmer, a to už něco vypovídá. Zimmer má na svém kontě řadu populárních a cenami ověnčených skladeb ze stejně známých a oceněných snímků, jako je Rain Man, Gladiátor, Lví král, Poslední samuraj a bezpočet dalších. Zimmer je pravděpodobně nejznámější a největší filmový hudební skladatel současnosti, o tom není sporu, a proto, kdekoliv se objeví jeho jméno, působí to jako záruka kvalitního hudebního zážitku. Jinak tomu není ani u Mimi šéfa, což může znít u obyčejné dětské komedie zvláštně, ale je to tak. Pro Mimi šéfa vytvořil Zimmer novou verzi známé písně What The World Needs Now. Ve snímku se také objevují jiné populární znělky jako Blackbird od Beatles, Cheek to Cheek Freda Astaira či Viva Las Vegas Elvise Presleyho a další.

Jelikož se jedná o animaci je na místě zmínit i grafickou stránku filmu, která jako taková je velmi kvalitní. Je vidět, že se technologie pořád zlepšuje, oblečení postav působí jako by bylo z opravdových látek a vlasy hrdinů má divák chuť si pohladit, aby zjistil, co jsou vlastně zač.

Mimi šéf je celkově milá nenucená kreslená komedie s chytrým příběhem a originálními postavami. Už sám koncept „mimino s hlasem Aleca Baldwina“ vypovídá něco o tom, že jde o svěží neokoukaný nápad, a to se cení. Je nutno podotknout, že film byl inspirovaný stejnojmennou dětskou knížkou. V závěru je to příběh o rodině a sourozenecké rivalitě, ale také i o světě miminek, který není takový, jak by se mohl zdát. Snímek je navíc obohacen skvělým hudebním doprovodem, který divák jen tak nedostane z hlavy. Není to žádné propracované drama, ani žádný trhák, ale rozhodně neurazí a pobaví se u něj diváci různých generací.

Já tě sleduju!

Musím končit, byl jsem odhalen.

Jeden dobře míněný rozhovor z očí do očí.

70%

Mimi šéf / The Boss Baby

Mimi šéf je celkově milá nenucená kreslená komedie s chytrým příběhem a originálními postavami. Už sám koncept „mimino s hlasem Aleca Baldwina“ vypovídá něco o tom, že jde o svěží neokoukaný nápad, a to se cení. Je nutno podotknout, že film byl inspirovaný stejnojmennou dětskou knížkou. V závěru je to příběh o rodině a sourozenecké rivalitě, ale také i o světě miminek, který není takový, jak by se mohl zdát. Snímek je navíc obohacen skvělým hudebním doprovodem, který divák jen tak nedostane z hlavy. Není to žádné propracované drama, ani žádný trhák, ale rozhodně neurazí a pobaví se u něj diváci různých generací.