BlacKkKlansman (2018)

BlacKkKlansman
, , , ,
Režie:
Premiéra v ČR: 16. 8. 2018 ()

Synopse:
Neuvěřitelný příběh historicky prvního černošského policisty v Coloradu, který se rozhodl vetřít do Ku-klux-klanu. Režisér Spike Lee boduje s černou krimi komedií, která je sice retro, ale zároveň mrazivě aktuální.

Na začátku sedmdesátých let minulého století se Spojené státy vařily v záplavě demonstrací za lidská práva. V téže době se jeden mladý černý kluk s gigantickým afrem (John David Washington, syn Denzela Washingtona) rozhodl rozšířit řady coloradské policie. Ron Stallworth byl první Afroameričan v tomhle sboru. Jeho přijetí mělo zacpat pusu čím dál naštvanější černošské komunitě. Aby těch změn nebylo zase příliš, šoupli nadřízení Rona do archivu (= oddělení evidence důkazů), kde měl co nejméně překážet. Jenže Ronovy ambice byly o poznání větší. Soustavným tlakem na nadřízené se mu nejdřív podařilo svléknout uniformu a v civilu infiltrovat politické mítinky „černých bratrů“. Protože se mu nechtělo donášet na bližního svého, zvednul sluchátko, vytočil číslo Davida Dukea (Topher Grace), místního předáka Ku-klux-klanu, a omotal si ho kolem prstu. Naprosto přesvědčivým způsobem se prezentoval jako fanatický vyznavač bílé rasy a David Duke mu to spolknul i s navijákem, jelikož ho po pár telefonátech vtáhnul do struktur klanu. Když pak bylo potřeba nasadit do akce zapáleného rasistu Rona Stallwortha i fyzicky, ujal se té role Ronův kolega Flip Zimmerman (Adam Driver), který s nadšením docházel na tajná i veřejná setkání členů klanu s cílem získat co nejvíc informací a překazit plánované násilné operace. Zní to neuvěřitelně, zní to komicky, skutečně se to však stalo.

I proto se režisér Spike Lee velmi vymezuje vůči tomu, aby byl film prezentován jako komedie. „Věděl jsem přesně, jak to chci točit, protože už v minulosti jsem točil věci, které se prostřednictvím humoru dívají na velmi vážné věci. U mého filmu se budete smát, ale komedie to není. Na Klanu a všech těch náckovských partičkách nic vtipného není,“ dodává režisér, který za film získal Velkou cenu poroty na festivalu v Cannes.


Recenze:
Tak to musí být jedině podle skutečných události. Natolik surreální příběh, že nelze uvěřit, že se to všechno doopravdy stalo. Ale ono se to stalo a tvůrcům v čele s režisérem Spikem Lee se povedlo vytvořit opravdu poutavou podívanou, která chytne už od samého začátku a nepustí až dokonce. Lee a spol. pomocí nejrůznějších detailů věrně navozují atmosféru sedmdesátek, což dopomáhá k celkovému zážitku z filmu. Scenáristi Charlie Watchel a David Robinowitz nás svým vypravěčským stylem vtáhnou do příběhu, který má velmi důmyslnou a důležitou pointou i pro dnešní společnost.

(photo&video: )

Video



Galerie


Související Články

Další článek

Nejnovější

Vítej zpět!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Secret Link