Líbáš jako ďábel – recenze

[singlepic id=2051 w=200 h=200 float=left]Návod, čemu se vyvarovat na letní dovolené.

Marie Poledňáková přináší po třech letech pokračování životních příběhů hrdinů z filmu Líbáš jako Bůh. V této romantické komedii rozehrála osudy několika párů, a proto se je v Líbáš jako ďábel rozhodla posunout dál. Všichni již z traileru zajisté víte, že většina filmu se bude odehrávat v Maroku. Ale proč zrovna tam? Kdo jiný na tuto otázku nejlépe odpoví, než sama režisérka. Tak tedy, proč právě Maroko? „Maroko je divukrásná země, plná kontrastů a mně bylo od začátku jasné, že pokud se má děj posunout do nějaké exotické země, nemůže to být nikde jinde než v Maroku, “ objasňuje Poledňáková. Sbalte si kufr, připravte pasy a mléko na opalování, právě vyrážíme.

Helena (Kamila Magálová) a Františk (Oldřich Kaiser) jsou konečně oba tak trochu rozvedení a pokouší se o společný život. Pod nohy jim ovšem házejí klacky jejich ex partneři. Bohuna (Eva Holubová) se se vší vervou snaží přesvědčit sebe, lékaře, ale i Františka, že stále patří k sobě. Karel (Jiří Bartoška) se stále točí v kruhu a nedokáže se od své bývalé manželky ani řádně odstěhovat, natož oprostit. Zcela jasné je, že tato situace nemůže dlouho vydržet a někomu dříve nebo později rupnou nervy. Do vášnivých her se po hlavě vrhá i Helenina sestra Kristýna (Nela Boudová). Jak to všechno dopadne a zda všichni aktéři přežijí milostné pletky bez úhony, zjistíte při sledování filmu.

Líbáš jako ďábel se bezesporu zařadí opět k filmovým trhákům léta a do kin si na něho budete moci zajít mnoho týdnů. Známé tváře, oblíbená režisérka a úspěšný první díl zaručují producentům bezesporu tučné výdělky. Ať již se film těší kladné reklamě či nikoliv, nekoná se žádný zázrak, ale ani pohroma.

Po romanticko-komediálně laděném prvním dílů se ve dvojce dočkáte i hojné dávky akce. Nutno podotknout, že Oldřich Kaiser zde prokázal velkou odvahu a v některých scénách, dle slov režisérky, byl lepší než kaskadéři. Eva holubová prozradila: „Ze všech se z nás stali akční hrdinové, až na Jiřího Bartošku – on je rovinový herec.“ Nečekejte sice žádného Arnolda Schwarzeneggera či Angelinu Jolie, ale zajímavá podívaná vás nemine.

Zatím vše vypadá růžově. Kvalitní herci, originální lokace (na český film), romantika, komedie a akce. Teď přichází na řadu to „ale“. Vše se tak jenom tváří, a když nahlédnete pod pokličku, zjistíte, že se v hrnci vaří kýčovitý, nereálný guláš plný stokrát omílaných vtipů a klišé, zabalený v pohledném a exotickém obalu. Na aktéry se sice sesype kupa problémů, ale reálně by takto opravdu vyřešit nešly. Navíc mě trochu mrzí, že k bujarému smíchu stačí, když si známý herec oblékne noční košili a producíruje se v ní po place nebo řekne sprosté slovo bez jakéhokoliv kontextu.

Suma sumárum je Líbáš jako ďábel na jednu stranu svěží letní akční komedií s dobrým a vtipně zakomponovaným hudebním doprovodem odehrávající se v malebném prostředí Maroka a Prahy. Na druhou stranu je i směskou nelogických, nereálných a neoriginálních scének ne vždy dotažených do konce. Přes všechny klady a zápory je ovšem jisté, že se s tímto filmem budeme v kinech potkávat velmi dlouho a žebříčky návštěvnosti získají dlouhodobého nájemce.

Líbila by se vám taková milostná předehra?

[singlepic id=2100 w=400 h=300 float=center]

Příjezd hodný slavné filmové hvězdy.

[singlepic id=2103 w=400 h=300 float=center]

Tereza Kostková ví, jak se náležitě předvést.

[singlepic id=2104 w=400 h=300 float=center]

0%

Suma sumárum je Líbáš jako ďábel na jednu stranu svěží letní akční komedií s dobrým a vtipně zakomponovaným hudebním doprovodem odehrávající se v malebném prostředí Maroka a Prahy. Na druhou stranu je i směskou nelogických, nereálných a neoriginálních scének ne vždy dotažených do konce.