Země bez zákona / Lawless – recenze

[singlepic id=2444 w=200 h=200 float=left]Někdo to rád krvavé.

Ač u nás zvláště v těchto dnech nemůže být načerno pálený alkohol zrovna populární, ve Spojených státech stvořila éra prohibice svoji zvláštní gangsterskou romantiku. Víte, jako například Al Caponeho gang, který měl tak rád den sv. Valentýna. Ovšem nejnovější drama z této doby nejenže neoplývá humorem nebo nostalgií, ale navzdory historickému období připomíná ze všeho nejvíc brutální western, v němž zuří totální válka. Ze dvou skupin desperátů jsou přitom jednoznačně horší ti, kteří zastupují veřejný pořádek.

Země bez zákona je zpracováním knihy Matta Bonduranta založené na skutečných událostech a je to patrně snaha o věrnost předloze, což zavinilo poněkud lineární příběh bez nějakých zvláštních zvratů a určité rochnění se ve zdlouhavých scénách (ať už z každodenního života, nebo brutálně akčních) a tudíž se také nemůžeme divit žánrově banální zápletce. Naštěstí provedení snímku toho dost zachraňuje. Během drastických střetů jde správně do tuhého a kamera báječně zachycuje krajinu poskytující konfliktu atmosférické bojiště… I když tím prostředím je povětšinou nudné a izolované americké maloměsto.

Pokud jde o obsazení, všechny hlavní úlohy jsou předvedeny solidně. Shia LaBeouf dostal opět skvělou postavu na předvedení svého „zelenáčského“ kukuče, ale dokáže se vcítit i do pomalého vývoje své postavy, i když klimax celého procesu (a tudíž i děje) je v závěru trošičku uspěchaný. Tom Hardy se snaží využít každé možné chvilky, aby si jeho Forresta šlo zapamatovat jako muže s oprávněnou pověstí nepřemožitelného chlapa. Gary Oldman dokáže být roztomilým gangsterem a vrcholem charismatu je zvláštní agent Charlie Rakes v podání Guye Pearce, krásný exemplář nemilosrdného, sadistického a zkorumpovaného hajzlíka.

Země bez zákona je určitě hodnotné a nijak nepřikrášlující akční dobrodružství bez ambicí na nějakou výraznější hloubku, i když se nedá říct, že by bylo jakkoliv plytké.

Bart Simpson a Jessica Lovejoy, pastorova dcera.

[singlepic id=2439 w=400 h=300 float=center]