Bezpečný přístav / Safe Haven – recenze

[singlepic id=4048 w=200 h=200 float=left]Pomalé tempo se nemusí vždy vyplatit.

Velmi úspěšný americký spisovatel Nicholas Charles Sparks má na svém kontě již úctyhodnou řádku celosvětově úspěšných románů. Několik z nich se již dočkalo i filmové podoby. Uveďme například Zápisník jedné lásky, Milý Johne nebo Talisman. Tentokrát se na plátnech kin setkáme s hrdiny Bezpečného přístavu.

Katie (Julianne Hough, Varieté, Rock of Ages ) při útěku od temné minulosti zavítá do poklidného městečka Southport. Tato přístavní oáza plná malebných zákoutí ji učaruje natolik, že se tu rozhodne na nějaký čas zakotvit. Zda to bude na týden, měsíc či několik let nikdo netuší. Ovšem spletité cesty osudu jsou nevyzpytatelné a velmi záhy se zde spřátelí se sousedkou Jo (Cobie Smulders, Avengers, seriál Jak jsem poznal vaši matku) a charismatickým otcem dvou dětí Alexem (Josh Duhamel, série Transformers, Pod jednou střechou). Ovšem v patách jí je neúnavný policista Tierney (David Lyons).

Romantické drama s odbytou dávkou mysteriózna směřuje k očekávanému cíli opravdu pozvolným tempem. Již několikrát zpracovaná obdobná zápletka se rozplétá rychlostí slimáka. Všichni víme, jak celý film skončí, jen netušíme, co nebo kdo Katie pronásleduje a co se sakra stalo. Stejně je všechno jen páka k tomu, jak nahnat něžnou krásku do rukou roztomilého vdovce. Jeden návštěvník kina, při návratu do sálu, velmi vtipně a výstižně zjišťoval situaci otázkou: „Už se vzali?“ Hercům budete bezesporu závidět prostředí, ve kterém natáčení probíhalo.

I když je film opravdu rozvleklý a povrchní s šablonovitými postavami, povedly se mu dvě věci – obsazení ústřední dvojce a výprava. Mezi Julianne a Joshem to opravdu jiskří. Bez nejmenšího problému jim vzájemnou přitažlivost a později i erotickou touhu bezvýhradně věříte a fandíte jim. Navíc hercům bezesporu budete závidět prostředí, ve kterém natáčení probíhalo. Kouzelný přístav, aleje vrostlých stromů, magické jezero a mnohé další lokace jsou opravdu nádherné.

Bezpečný přístav je přímo ideální na dlouhé zimní večery, když nikam nespěcháte, máte lenivou náladu a chcete si dopřát pořádnou dávku sluníčka pableskujícího skrze větve stromů. Tuctový příběh s roztomilou ústřední dvojicí nabízí nezměrné množství líbivých obrázků, ale tak trochu v nudném podání. I když závěrečné rozuzlení na jednu stranu překvapí, zůstává film i nadále ohranou písničkou.

Červené bikini nebudou nejlepší volbou, toužíte-li se schovat.

[singlepic id=4055 w=400 h=300 float=center]

Aby nám ten strom brzy nechytl plamenem.

[singlepic id=4054 w=400 h=300 float=center]

A jedna do rodinného alba.

[singlepic id=4064 w=400 h=300 float=center]

0%

Bezpečný přístav je přímo ideální na dlouhé zimní večery, když nikam nespěcháte, máte lenivou náladu a chcete si dopřát pořádnou dávku sluníčka pableskujícího skrze větve stromů. Tuctový příběh s roztomilou ústřední dvojicí nabízí nezměrné množství líbivých obrázků, ale tak trochu v nudném podání. I když závěrečné rozuzlení na jednu stranu překvapí, zůstává film i nadále ohranou písničkou.