Recenze: Kung Fu Panda 4 je milé pokračování oblíbeného animáku, které si stále drží svůj původní šarm

Po je zpět.

A  tentokrát ho čeká velký úkol. Ostatně jako vždycky. Jenže teď nastal čas, aby Po vybral svého nástupce a vycvičil nového dračího bojovníka. Plány mu však zkříží zlá chameleoní čarodějnice, která dovede měnit podobu. Jejím cílem je získat Poovu posvátnou hůl, získat s její pomocí schopnosti předchozích kung fu mistrů (a četných záporáků) a ovládnout svět. A tak musí Po povolat na pomoc nesourodou partu nepravděpodobných bojovníků, mezi kterými se možná nachází i jeho nástupce.

Tak se prezentuje děj čtvrtého dílu ze série Kung Fu Panda. Nejde o nic závratného ani komplexního, ale snímek rozhodně neurazí. Tvůrci v čele s režiséry Michaelem Mitchellem a Stephanie Stine se snaží vytvořit zábavný animák, který není jen přihlouplý, aby ukonejšil nejmladší publikum. Ne, Kung Fu Panda 4 je milý a sympatický film, který si stále drží šarm prvních dílů.

Po a jeho kamarádi dovedou bavit i počtvrté a nabízí poměrně solidní humor pro všechny.Ano, děj je trochu předvídatelný, ale stále se jedná o snímek primárně určený dětem, takže ani nelze čekat přehnaně sofistikovanou zápletku. A tak mu promineme na kilometry očekávané zvraty a trochu předvídatelnou zápletku. Přeci jenom od kresleného filmu určeného nejmladšímu publiku nelze očekávat nic přehnaně. Naopak příjemné je, že Po a jeho kamarádi dovedou bavit i počtvrté a nabízí poměrně solidní humor pro všechny.

Za ten vděčí i povedenému hereckému obsazení. V originále propůjčil titulnímu protagonistovi hlas opět Jack Black a vedle něj tu zaznívají Awkwafina, Viola Davis nebo Dustin Hoffman a mnozí další. V českém znění pak postavičkám propůjčili hlasy Ondřej Brzobohatý, Denisa Nesvačilová, Vanda Konečná nebo Jan Vlasák. Všichni odvádějí skvělou práci a přivádějí kreslené postavičky k životu.

Za zmínku pak stojí i velmi povedená animace. Studio Dreamworks ukazuje, že to prostě umí. Najdeme tu spoustu opravdu úchvatných scén, zvláště když postavy ukazují své schopnosti. Po vizuální stránce je snímek opravdu líbivý a je radost se na něj dívat.

A v neposlední řadě je tu i hudební doprovod. Celým filmem se nesou tematické skladby z pera Steva Mazzara a Hanse Zimmera, který položil základy soundtracku této série. A hudební doprovod je skutečně působivý a dotváří skvěle celkovou atmosféru této podívané. A co víc, v závěru filmu pak zazní hit Baby One More Time v podání Tenacious D, hudebního dua složeného z Blacka a Kyla Gasse. Je to skvělý bonus na závěr, který jen podpoří divákovi náladu z podívané.

V závěru je tak Kung Fu Panda 4 velmi milým a příjemným sequelem. Nejde o nic hlubokomyslného a najde se tu spoustu předvídatelných zvratů, ale snímek prostě a jednoduše baví. A neurazí všechny věkové kategorie. Překvapivě si totiž zanechává šarm svých předchozích dílů, a to je velmi pozitivní. Potěší i skvělá animace a chytlavý hudební doprovod. Zkrátka s Kung Fu Pandou nepochybíte.

Dračí bojovník musí být vždy stylově oblečený.

(Foto: DreamWorks Animation)

Tahle záporačka umí měnit tvář.