Recenze: Prázdniny s Broučkem jsou komedie bez života, která ničím příliš nezaujme

Na dovolenou do Chorvatska starým karavanem?

Tímhle určitě ne. Když Monika zdědí po svém otci Broučka, milovaný starý karavan, rozhodne se, že s ním celá rodina pojede na dovolenou k moři. A tak tedy plně vybaveni vyjedou. Moc daleko však nedojedou. Z plánované dovolené v luxusním rezortu se stane dobrodružný výlet, který se ukáže být přesně tím, co celá rodina potřebovala.

Tak se prezentuje nejnovější česká komedie Prázdniny s Broučkem, která je režijním i scenáristickým debutem Jiřího Matouška. Na první dobrou se zdá, že by mohlo jít o sympatický příběh s nadějnou premisou. Avšak jeho realizace bohužel není úplně nejpovedenější. Vyprávění nemá vůbec žádný spád ani dynamiku a působí tak trochu bez života. Příběhu zkrátka chybí jakýsi elán. Nehledě pak na to, že většina zvratů je velmi předvídatelná.

A jako ve většině případů z posledních let se jedná o komedii bez humoru. Tedy, on tam sice je, ale není moc na úrovni a většina rádoby vtipných momentů prostě nebaví. Už od počátku je to nastaveno tak, že bychom se měli potrhat smíchy nad „prdícími“ vtípky a křečovitými frázemi.

Bohužel na přívětivosti celé podívané nepřidávají ani herecké výkony. Obzvláště ten Barbory Polákové v hlavní roli. Ta má jako protagonistka vést celé herecké obsazení, ale to se jí moc nedaří. Její přednes je bez života a emocí a působí zkrátka strašně znuděně. Poláková se ani nesnaží o nějakou hloubku a působí, jak to by tu ani nechtěla být a divák se po celou podívanou ptá, proč tu vlastně je. O něco lepší je Lukáš Příkazký jako její manžel. Příkazký se aspoň trochu snaží a podává upřímný výkon s emocemi. Moc se nedá vytknout ani dětským hercům v rolích jejich syna a dcery. Beze sporu nejvýraznější jsou však Marie Ludvíková a Pavel Nový, jejichž role jsou úplně vedlejší, ale za to velmi výrazné.

Krásy českého venkova jsou zde zobrazeny opravdu půvabně.Za pochvalu tu pak také stojí prostředí, ve kterém se snímek odehrává. Krásy českého venkova jsou zde zobrazeny opravdu půvabně a tuzemská příroda skvěle dotváří celkovou atmosféru filmu. Tu doplňuje i hudební doprovod. Ten sice není nijak zvlášť výrazný, ale sekvence s pouštěním trampských písniček z rádia potěší.

Dohromady jsou Prázdniny s Broučkem průměrnou českou komedií, která sice nepatří do „odpadiště“ tuzemských filmů, ale také ničím obzvlášť nenadchne. Děj je unylý, rozpačitý a bez života, stejně jako výkon hlavní hrdinky, který to celé ještě více podkopává. Zlom přichází v poslední třetině, která dokonce i trochu dojme a je vlastně sympatická. V závěru tak nejde o úplný průšvih, ale nic přelomového také nečekejte.

Omlouváme se, že parkujeme na vašem pozemku, tady máte buchtu.

Prázdniny s Broučkem (2024)
(Foto: Bontonfilm)

Vzduch je čistý!

Prázdniny s Broučkem (2024)
(Foto: Bontonfilm)

Nekoupíte si tuhle mísu, co jste mi dali?

Prázdniny s Broučkem (2024)
(Foto: Bontonfilm)
50%

Prázdniny s Broučkem

Dohromady jsou Prázdniny s Broučkem průměrnou českou komedií, která sice nepatří do "odpadiště" tuzemských filmů, ale také ničím obzvlášť nenadchne. Děj je unylý, rozpačitý a bez života, stejně jako výkon hlavní hrdinky, který to celé ještě více podkopává. Zlom přichází v poslední třetině, která dokonce i trochu dojme a je vlastně sympatická. V závěru tak nejde o úplný průšvih, ale nic přelomového také nečekejte.