Sněhurka a lovec / Snow White and The Huntsman – recenze

[singlepic id=1536 w=200 h=200 float=left]Ženská krása může být smrtelnější než ten nejostřejší nůž.

Konečně jsme se dočkali už druhého letošního vyprávěni o dívce s pletí bílou jako sníh, vlasy černými jako havraní křídla a rty rudými jako krev. Obě „pohádky“ si jsou ovšem podobné jako noc a den. Veselou a barevnou podívanou vystřídala temnota, krutost a skytá síla.

Nová Sněhurka režiséra Ruperta Sanderse odhodila éteričnou a něžnou stránku své osobnosti a proměnila se v hrdinku, která v sobě skrývá mocnou životní sílu. Neschovává se v chaloupce sedmi trpaslíků, ale směle a s odvahou se pouští do boje za svobodu a lepší časy. Nebojí se ušpinit od bláta, není ji cizí jízda na koni a se zbraní v ruce se s ní musí více než počítat.

Začneme s tím, co se na této Sněhurce povedlo. Na prvním místě stojí bezesporu Charlize Theron, která dokonale ztvárnila zlou královnu a nevlastní Sněhurčinu matku Ravennu. Její krása, dokonalý herecký výkon a výborné kostýmy dohromady vytvářejí postavu, kvůli které vám bude běhat mráz po zádech. Chris Hemsworth sice neoplývá hereckou zdatností jako Theron, ale v roli opilce, lovce a muže, který se jen tak něčeho nebojí, působí nadmíru přirozeně. Ke kladům zajisté patří šikovné ručičky kouzelníků s filmovými triky, kteří se opravdu snažili. Mám pro vás jeden tip. Zkuste odhadnout skutečnou velikost britských herců, kteří se proměnili v partu sedmi trpaslíků.

Horší už to je se samotným příběhem. Je nutné ocenit snahu, ukázat Sněhurku v jiném světle. Cukrkandl a švitoření ptáčků se opravdu nekoná. Ale jen zmiňovaná snaha bohužel nestačí. V honbě za zajímavostí a mystičností se film stává mixem nápadů a pohádek, které ne vždy drží pevně pohromadě. Trollové, psychedelické houbičky, říše víl, vesnička amazonek a mnoho dalších nesourodých dílků ve výsledku tvoří zmatený obrázek. Vzhledem k tomu, že se v drsnou Sněhurku proměnila Kristen Stewart, nechybí ani rozpolcené srdce.

Sněhurka a lovec se snaží být jiná, neokoukaná a ne úplně ji to vychází. Množství nápadů a vedlejších postaviček filmu spíše škodí. Výsledný roztříštěný obraz ovšem pozvedává výkon ledově krásné Charlize Theron.

Tento ledový pohled vás může stát život.

[singlepic id=2144 w=400 h=3000 float=center]

I Sněhurka se občas vyplíží z domu…