Bez kalhot / Magic Mike – recenze

[singlepic id=2220 w=200 h=200 float=left]Chcete vidět, jak vypadá slaďoušek Tatum bez kalhot?!

Dámský striptýz je prakticky vidět na každém rohu. V klubech, v reklamě, na oslavách, ale i ve filmech a hudebních klipech. Ale co mužský striptýz? Režisér Steven Soderbergh se rozhodl vyplnit mezeru na trhu a natočil snímek Bez kalhot, který má být nadupaný vášní a humorem. Stavební kámen a prvotní impuls k natočení tohoto filmu pochází ze strany hlavního představitele a producenta Channinga Tatuma. Mladičký Tatum se kdysi několik měsíců živil právě obnažováním těla a chtěl, aby se toto velmi pikantní téma dostalo na stříbrné plátno. I když je nutné podotknout, že celý příběh a postavy jsou smyšlené a skutečnými osudy krasavce se vyprávění jen lehce inspirovalo. Škoda.

Jak už název napovídá, ve filmu se bude hodně svlékat a mužští protagonisté se budou na scéně producírovat bez kalhot. Channing Tatum, známý pro všechny kdo žijí nočním životem jako Magic Mike, je hvězdou nočního klubu Xquisite, který vede veterán této blyštivé branže Dallas (Matthew McConaughey). Jednoho dne Mike potká ve své civilní práci devatenáctiletého Kida (Alex Pettyfer) a kola osudu se roztočí. Kidovi se otevře svět plný reflektorů, kostýmů a dámských parfémů a Mike bude nucený přebudovat svůj žebříček hodnot.

Po zhlédnutí traileru každou ženu zaručeně napadne, že tohle je film jako dělaný pro dámskou jízdu bez drahých poloviček. To jistě ano, ale že by to bylo až tak žhavé, to se zase říci nedá. Až na striptérská čísla působí celé vyprávění nedotaženě a lehce „odfláknutě“. Na povrch vypluje hodně otázek a problémů a na spoustu z nich nedostanete žádnou odpověď nebo tak zmatenou, že byste si ji raději odpustili. Navíc to mezi Tatumem a jeho osudovou láskou v podobě Cody Horn jiskří asi jako v elektrické zásuvce bez proudu.

Přesuňme se ale k největšímu lákadlu filmu – k mužskému striptýzu. Sestava testosteronem nabitých těl se opravdu povedla. Kromě Tatuma jmenujme například wrestlingového zápasníka Kevina Nashe, který se na jevišti prohání na laně a odnáší si svoje dámské zajatkyně na rameni jako Tarzan nebo velmi vyvinutého Joea Manganiella s přezdívkou Big Dick Richie. Druhého jmenovaného charizmatického svůdníka můžete znát například ze seriálu True Blood. Casting dostává jedničku s hvězdičkou. Jednotlivá čísla rozhodně nejsou bez nápadu, ale většinou tak trochu mimo mísu. Tatum je skvělý tanečník, ale postavit striptérské číslo na street dance pohybech? Do toho odhodit sem tam nějaký ten svršek a je hotovo. Na všech vystoupeních je navíc hrozně patrná mužská režisérská ruka. Podřepnout, zakroutit boky a vytasit! To je klíč k dámskému srdci a peněžence? Pánové, trochu fantazie prosím!!!

Bez kalhot slibuje velkou show a Magického Mika, ale skutek tak trochu utek. Chvílemi sice je na co koukat (převážně z ženského pohledu) a občas se i zasmějete, ale chtělo to více doladit hlavní ingredience a obrousit hrany okaté prvoplánovosti. Okolní omáčka se nepovedla a zůstaly v ní pořádné žmolky. A závěr? Škoda mluvit.

Takto vypadá lekce, jak se stát neodolatelným samcem.

[singlepic id=2255 w=400 h=300 float=center]

Dokážete si představit lepší oslavu 4. července?