96 hodin: Odplata / Taken 2 – recenze

96_hodin_odplata_plakatPasák zvoní vždycky dvakrát.

Čtyři roky starý thriller 96 hodin neměl možná tu nejlepší režii, nebo skvělé postavy, ale rozhodně se mu nedala upřít atmosféra. I v té malé části ze světa obchodu s bílým masem se ukázala temná drastičnost. Jednoznačně z něj divák také cítil smysl naléhavosti, na nějž upozorňoval právě český název. Vítejte do světa druhého dílu, kde obojí bylo „čistě“ vypreparováno a zůstal tuctový akční film se supermanem Neesonem.

Pokračování s tuzemským podtitulem Odveta (časový údaj již nedává smysl) je vskutku příběhem pomsty. Bohužel za okolností, jaké se už jen málo vztahují k tomu, o co vlastně v předešlém filmu šlo. Jistě, nějakou roli v tom hrály albánské gangy, ale v centru dění stálo jejich „živobytí“ jako takové. Tahle záminka pro akci má na své straně jenom surovost, stejně jako hlavní hrdina se ohání prostě a jednoduše naordinovanou neporazitelností, jakou kritici neodpouštějí ani Batmanovi (a to je nějaký kabrňák!). Jasně, pár stříleček a automobilových honiček neurazí… Tedy krom chvil, kdy něco z nich vypadá jako neúmyslná komedie – to je v případě 96 hodin: Odvety ještě docela pochvala. Jelikož film skončí sotva, co divák začal dávat pozor, nejlépe bych ho přirovnal k počítačové hře s lineárními misemi a pouze třemi levely (+ temnou grafikou).

Výše popsaná vymývarna mozku není vyloženě špatná, ba je dokonce i trochu napínavá. To ale nic nemění na nepřítomnosti jakéhokoliv kouzla, příchuti nebo snad výrazu, díky němuž bych ji za  pár týdnů odlišil od jiných vymýváren (no dobře, ta holka s granáty na střechách Istanbulu se zapomíná těžko). Možná akorát na konci se zpochybňuje kruh pomsty a násilí krvavého kruhu jménem vendeta (jakmile už ve filmu není takřka koho zabíjet). Pokud nebudou další zbytečná pokračování, jsem připraven zanechat krvelačnosti a nastoupit na cestu usmíření.

„Poslouchejte, pohřebáci.  Až to tady skončí, bude potřeba alespoň 90 rakví.“

96_hodin_01

Lepší bejt oblečená nalehko než skončit jako lehká holka.

96_hodin_09

„Co jste to vlastně za národ, když hlavnímu městu pořád říkáte Tirana?“

96_hodin_20

0%

Výše popsaná vymývarna mozku není vyloženě špatná, ba je dokonce i trochu napínavá. To ale nic nemění na nepřítomnosti jakéhokoliv kouzla, příchuti nebo snad výrazu, díky němuž bych ji za pár týdnů odlišil od jiných vymýváren (no dobře, ta holka s granáty na střechách Istanbulu se zapomíná těžko). Možná akorát na konci se zpochybňuje kruh pomsty a násilí krvavého kruhu jménem vendeta (jakmile už ve filmu není takřka koho zabíjet).