Rock of Ages – recenze

[singlepic id=2664 w=200 h=200 float=left]Stacee Jaxx chce, abyste mu ukázali, co je to láska.

Dvě hodiny plné chytlavých písniček, charismatických postav, odhalené kůže, napětí, ale i vtipu, to je ve zkratce Rock of Ages. Již druhý velmi zajímavý film, který se do českých kin nedostal, ale měl by.

Když se řekne jméno Adam Shankman, spoustě z vás se zajisté vybaví mnoho zajímavých filmů či seriálů. Jmenujme například filmy Svatby podle Mary, Dvanáct do tuctu 2, Hairspray nebo seriál Glee. Zejména poslední dvě položky by mohly napovědět, že počiny prošpikované hudebními čísly nejsou režisérovi cizí. I herecké obsazení je více než lákavé. Tom Cruise, Russell Brand, Eli Roth, Paul Giamatti, Catherine Zeta-Jones, Alec Baldwin, Julianne Hough a mnoho dalších talentovaných herců máte možnost spatřit v tomto energickém díle. Ať již byly důvody jakékoliv, Česká republika si hold musela vyčkat na DVD a Blu-ray. Hlavní je, že už déle čekat nemusíme.

Snímek Rock of Ages byl natočen na motivy úspěšného broadwayského muzikálu z roku 2006 a přibližuje nám životní osudy hned několika postav. Mladičkou Sherrie Christian (Julianne Hough) zavedly do Los Angeles její sny a touha stát se slavnou zpěvačkou. Dennis Dupree (Alec Baldwin) se zuby nehty snaží za pomoci parťáka Lonnyho (Russell Brand) udržet nad vodou milovaný klub. Drew Boley (Diego Boneta) sní o slávě a hudební kariéře. A v neposlední řadě tu máme Staceeho Jaxxe (Tom Cruise), nebezpečného a zhýralého rockera, který dal světu pouze sex, nenávistnou hudbu a sex. Alespoň to si o něm myslí Patricia Whitmore (Catherine Zeta-Jones). Všechny tyto postavy vás budou bavit po celou dobu sledování.

I když se na plátně řeší několik lidských příběhů, všechny jsou jednoduché, přímočaré a předvídatelné. Zkrátka nic nového pod sluncem. Ale to nemění nic na tom, že Rock of Ages má co nabídnout a tím jsou skvělá hudební čísla, která jsou vtipná, smutná i erotická. Kdo by to byl do Toma Cruise řekl, ale když ho poprvé uslyšíte zpívat, nebude věřit vlastním uším, že je to skutečně on. Klobouk dolů. I když má film přes dvě hodiny, nenajdete v něm prakticky žádná hluchá místa. Song střídá song a vy se máte pořád na co koukat a co poslouchat. V novém aranžmá tak uslyšíte písně od Def Leppard, Foreigner, Journey, Poison nebo Twisted Sister.

Rock of Ages patří rozhodně k těm snímkům, které budou mít širokou řadu příznivců i skalních odpůrců, podobně jako Mamma Mia! Nenáročným dějem nás provází sice šablonovité, ale velmi zábavné postavičky, které nás zavedou na hudební párty přetékající energií. Pokud patříte k milovníkům filmových muzikálů, rozhodně by tento snímek neměl ve vaší videotéce chybět.

Laku na vlasy není nikdy dost.

[singlepic id=2647 w=400 h=300 float=center]

Kancelář, která vám poskytne vše, co k práci potřebujete.