Mládeži nepřístupno / Movie 43 – recenze

[singlepic id=3177 w=200 h=200 float=left]Prasáci všech filmů, spojte se!

Když zjistíte, že jste si zaplatili za představení, které vás zleva i zprava bombarduje vulgárním humorem tak, jak to činí Mládeži nepřístupno, je jisté jenom to, že neupadnete v letargii. Pokud budete chtít později film pomluvit, zjistíte možná, že jste se ocitli v pasti. Když ve vás dílo, které chce očividně tolik šokovat, zanechalo silné emoce, tak zjevně splnilo svůj účel. Navíc, dlouhou řadu povídek vytvořil celý zástup scénáristů a režisérů, snímek si zajistil hvězdné obsazení a předchozí projekty Petera Farellyho (společně s jeho bratrem Bobbym) již dokázaly, že si najdou své fanoušky vkusu navzdory. Může ten šok tedy být i pozitivní?

V nové komedii se objevují momenty „ostřejší“, než cokoliv v jejich minulé tvorbě, pak něco, na co vás například „Něco na té Mary je“ mohlo připravit a pak tu je vzácný materiál, jenž se překvapivě povedl. Například rámcový příběh mezi povídkami je také na nechutnosti bohatý, ale nápad má přitom šikovný. Jeden z prvních povídkových segmentů je vlastně překvapivě obstojný a skoro každé příhodě se musí uznat alespoň její tvořivost. Sám nemohu uvěřit tomu, že jsem právě označil film s neustálými narážkami na masturbaci nebo alespoň na pohlavní orgány za „tvořivý“. Známé „nejnižší lidské pudy“ jsou vystaveny drtivému útoku a vy se budete nuceni smát. Já jen doufám, že se u toho budete aspoň trochu stydět.

Film je rozhodně dobře prezentován, pokud jde o svou režii, různost prostředí a především své hvězdy. Richard Gere, Hugh Jackman, Uma Thurman – u nich a mnohých dalších můžu zpochybňovat v tomto případě pouze jejich duševní zdraví. Nedá se ovšem říct, že by snímek byl dokonalý, jen když přivítáme s otevřenou náručí všechny sprosťárny (což samo osobě nejde). Hned první povídka je vysloveně nepovedená, spoléhající na jediný (zvrhlý) gag a na opačném konci se dva poslední příběhy možná i snaží vypadat jako na dodatečně našroubované. Předtím se ovšem poznáte s pár těžko představitelnými situacemi – podivuhodným zápolením s nadpřirozenými bytostmi, seznamkou pro superhrdiny, absurdní parodii na reklamy, společnosti vyrábějící iPody v podobě dokonale ztvárněných žen, ale i realističtějšími náměty. Kdyby jen to v praxi bylo tak dobré jako v teorii…

Na světě se nenajde moc kritiků, kteří mohou film doporučit jako celek. Jelikož tu lepší část nejde promítat izolovaně, končí vše v kategorii „lepší odpad“.

Kdo říkal, že domácí škola je pouze příjemná?

[singlepic id=3186 w=400 h=300 float=center]