Hitchcock – recenze

[singlepic id=3227 w=200 h=200 float=left]Sprchový kout: „Vstup jen na vlastní nebezpečí.“

Toužili jste někdy vidět mistra svého řemesla při práci? Jestliže vaše odpověď zní ano, splní se vám 7. února 2013 sen. Životopisné drama s prostým názvem Hitchcock poodhaluje roušku tajemství, jak vznikl snímek, který se nesmazatelně zapsal do filmové historie. Nyní se sama nabízí jednoduchá otázka: „Je vždy splnění našeho přání to, co opravdu chceme?“

Během 98 minut se dozvíte od A až do Z, jak bylo obtížné, namáhavé a vyčerpávající vdechnout život filmové legendě. S kontroverzním snímkem Psycho nechtěl mít v době jeho vzniku nikdo nic společného. Alfred Hitchcock (Anthony Hopkins) ovšem toužil po změně a rozhodl se proto vsadit vše na jednu kartu. Jeho peníze, jméno, ale i životní láska Alma (Helen Mirren) byly v ohrožení. Jak to všechno dopadlo, snad každý ví.

Očekáváte-li, že nahlédnutí do života známého režiséra bude stejně dechberoucí jako jeho filmy a že prožijete několik infarktových stavů, pletete se. Pozvolné, poklidné a místy až rozvleklé vyprávění je tak trochu bez příchutě, není to ani sladké a ani kyselé. Tohle se opravdu nepovedlo. Mistr hororu (i když jeho snímky patří převážně do žánru thriller) by si zasloužil něco propracovanějšího, promyšlenějšího, zkrátka něco, co vás alespoň na pár okamžiků přibije do sedačky.

Ovšem vždy se najde nějaké to ale a tím dnešním jsou herci. Herecké obsazení a práce maskérů si zaslouží jedničku s obrovskou hvězdičkou. Anthony Hopkins je opravdu k nepoznání a jeho výkon je jednoduše bravurní. A ženy nezůstávají nijak pozadu. Helen Mirren, Scarlett Johansson, Toni Collette a Jessica Biel jsou nejen ozdobami filmu. Tento půvabný dámský čtyřlístek v čele s opravdu vynikajícím Hopkinsen vyzdvihují dílo o několik stupínků výše.

Klid, pohoda a pozvolné tempo, přesně tyto slova vystihují životopisný počin Hitchcock. Jestliže jste mysleli, že Hitchcock bude víc Hitchcock, budete nemile překvapeni. Naštěstí herecká plejáda se snaží, seč může a zachraňuje snímek před šedí zapomenutelného průměru.

„Aaaaaa, stop!“

[singlepic id=3210 w=400 h=300 float=center]

Lednička, nejlepší přítel vystresovaného režiséra.