Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic / Hansel and Gretel: Witch Hunters – recenze

[singlepic id=3420 w=200 h=200 float=left]„Hlavně k**** neloupejte perníček.“

Jestliže si říkáte: „Pane Bože, to bude ale blbost!“, budete v kině moc mile překvapeni. Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic je správně ujetá úchylárna, která umí pobavit a stojí zato ji vidět. Mladý režisér Tommy Wirkola předvedl, že má opravdu bohatou fantasii a je dobře, že si své nápady nenechává pouze pro sebe.

Od první do poslední minuty je na co se koukat. Jestliže jste nikdy neslyšeli notoricky známou pohádku o nebohých sourozencích opuštěných v lese, nevadí, protože se s ní seznámíme ihned v úvodu a ne jen tak ledajakou formou, ale úžasnou „papírovou“ animací. Toto stručné odvyprávění základního příběhu přejde ve vtipnou sekvenci s dobovými novinovými výstřižky s opravdu výstižnými a veselými titulky. A právě v tento okamžik vám dojde, že nás v kině čeká 83 netradičních minut plných zábavy.

Jeníček a Mařenka sice přežili útok krvelačné čarodějnice, ale následky si sebou nesou dosud. Mařenku trápí noční můry a Jeníček, po tom co se přejedl perníku, vede svůj vlastní boj s cukrovkou. Jedno pozitivum to ovšem má. Zjistili, v čem jsou dobří a touží po krvi čarodějnic. Tato špinavá, ale dobrodružná práce v sobě skrývá nejedno úskalí a může odhalit i to, co mělo zůstat skryto.

I když na téměř hodinku a půl nemusíme používat mozek a stačí spokojeně pozorovat dění na plátně, povedlo se tvůrcům úžasně propojit staré a nové dobrodružství ústřední dvojice a dokonce dostaneme odpověď na otázku: „Proč?“ Ovšem než se tak stane, nebudeme se nudit ani minutu. Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic je učebnicový příklad toho, že není nutné snímek zbytečně natahovat a místo rozvleklé více jak dvouhodinové kaše je lepší naservírovat svižnou 83 minutovou hutnou porci.

Že je snímek brán jako oddechová zábava, která si dělá svým specifickým způsobem legraci sám ze sebe, je jasné na první pohled a všichni herci si natáčení bezesporu museli užít. Drsňácké pózy podkreslené trefným hudebním doprovodem, megalomanské pojetí historicko/moderních zbraní a čarodějnice, za které by se nemuselo stydět ani městečko Silent Hill, propůjčují filmu nepopiratelné kouzlo. A aby bylo dílo dokonalé, je okázalá a zběsilá akční jízda okořeněná 3D útoky směr hlediště (vyberte si proto kino s kvalitním 3D).

A co naše sourozenecké duo? Mařenka (Gemma Arterton) nám předvádí nejen napěchovaný hrudník, ale i fakt, že má parádně tvrdou ránu i hlavu. Komu se líbila jako tajemná Bond girl a svůdná princezna z Persie, bude nadšen. Jeníček (Jeremy Renner) je sice opatrnější než sestřička, ale o tom, že i on má nemilosrdný úder, nemůže být pochyb. Navíc se pouští i do smyslnějších vod. Ovšem nejen Gretel se potkala na plátně s agentem 007. Zlá, proradná a mrazivě krásná čarodějnice Muriel s tváří Famke Janssen okouzlovala Pierce Brosnana ve Zlatém oku.

Toužíte-li hodit všechny zábrany za hlavu a nasednout nepřipoutáni do vytuněného sporťáku s úmyslem bezhlavé jízdy, je Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic tou pravou volbou. Tato zábava sice není pro každého, ale pokud nebudete přehnaně myslet a přistoupíte na pravidla hry, budete se královsky bavit.

I takové může být dětství bez Facebooku.

[singlepic id=3401 w=400 h=300 float=center]

Jestliže nechcete do týdne zemřít, pošlete tento dopis 10 přátelům.