Revival – recenze

Čeští Rolling Stones v kostkovaných košilích a svetru do véčka přicházejí.

Slovíčko revival [rivajvl] znamená v českém překladu něco jako obnova, oživení či nové vydání. A o tom je i „komedie“ Alice Nellis. Revival vypráví o znovushledání členů smyšlené skupiny Smoke, jež se v roce 1972 za záhadných okolností rozpadla. Archivní materiály ovšem uvádí, že: „Naša společnosť nemá záujem o skupinu, ktorá odmieta hrať v národním jazyke a výlučně sa prikláňa k západnej kultúre.“

Čtveřice přeživších muzikantů se dá opět dohromady po rovných čtyřiceti letech. Důvody jsou převážně, jak bych to kulantně řekla, neveselého původu, protože mezi ně patří úmrtí v rodině, fiktivní i opravdová smrtelná onemocnění a touha po finančním výdělku. Zda se návrat na velká i malá pódia vydaří, zda doletí na jeviště dostatek ženských kalhotek a zda bude zdolána meta nejvyšší, v tomto případě vyprodané SaSaZu, se dozvíte během 116 minut. Dovoluji si ale tvrdit, že většina z nás již odpovědi na nastolené otázky zná.

Snímek směřuje k českému hořkosladkému happy endu.
Revival není nijak originálním dílem, co se příběhu týče a již od začátku je všem jasné, že snímek směřuje k českému hořkosladkému happy endu. Zajisté se budu opakovat, ale máme to tu zase. Určitá schizofrenie parazituje na většině našich komedií a dodnes nechápu proč? Jeden záběr nás má rozesmát a hned ten druhý buďto rozplakat nebo minimálně zabrnkat na naši citlivou strunu.

Jak již jsem naznačila, v úvodu nás čeká návrat do minulosti a do zlaté éry tehdy pětičlenné skupiny Smoke. Dobové záběry ale tak trochu vyšumí do ztracena, protože nelze jednoduše a na první pohled určit, kdo je kdo. Velká škoda.

Nechybí ani další nešvar a tím je product placement. I když, tentokrát se tvůrci pokusili reklamu zpříjemnit i vtipem. Například narážka na jednu automobilovou značku je doprovázena hláškou: „To je dcery… V tom nás nikdo stavět nebude, to se jako motorový vozidlo ani nepočítá,…“

Ovšem, co se Alici Nellis povedlo, to byl výběr herců. Bolek Polívka, Miroslav Krobot, Karel Heřmánek a Marián Geišberg jsou jako členové bývalé populární kapely opravdu povedení. Už jen pohled na ně, ať již trpící na zkoušce ne zrovna nadaného malého houslisty nebo navlečené v příšerném konopném svetru, vyvolá mnohdy úsměv. Svoje role si chlapci na první pohled užili, zejména slovenský herec Marián Geišberg, kterého české publikum zatím moc nezná. Pobaví i úlisný manažer (Richard Genzer) s nekalými úmysly a ne zrovna s etickými praktikami. Tahle role mu opravdu sedla. Zuzana Bydžovská se představí jako šílená Yvonne, která dokonale pije krev nejen manželovi (Krobot), ale i ostatním členům kapely. Vydržet s touto ženskou byť jen jediný den, chce opravdu silné sebeovládání.

„Komedie“ Revival má velmi nevyvážené tempo. Vtipné scénky a jednotlivé gagy, jež spadají zejména do kategorie černého humoru, jsou velmi často střídány pitváním se v pochmurných životních peripetiích. Najde se sice celá řádka příležitostí ke smíchu, ale výsledný efekt je značně rozpačitý. Navíc se musíme potýkat s nemalým množstvím nezodpovězených otázek a násilně vyřešených situací.

Kytaru lze vyměnit za rozmanitou škálu hudebních nástrojů.

Některé fanynky skupiny Smoke jsou velmi mladinké.

„Nedala by sis trochu obilných klíčků?“

0%

„Komedie“ Revival má velmi nevyvážené tempo. Vtipné scénky a jednotlivé gagy, jež spadají zejména do kategorie černého humoru, jsou velmi často střídány pitváním se v pochmurných životních peripetiích. Najde se sice celá řádka příležitostí ke smíchu, ale výsledný efekt je značně rozpačitý. Navíc se musíme potýkat s nemalým množstvím nezodpovězených otázek a násilně vyřešených situací.

Tyto stránky využivají cookies, aby mohly nabídnout relevantní informace pro vás. Dalším setrváním s tímto souhlasíte, máte však možnost cookies zakázat. Přijmout Více informací