V zajetí démonů / The Conjuring – recenze

[singlepic id=3792 w=200 h=200 float=left]Říkají jim démonologové i magoři.

Celoživotní poslání manželů Warrenových je boj s paranormálními jevy. Máte pocit, že u vás doma nejste sami? Budí vás podivné zvuky, šepot či hnilobný zápach? Z nesnází vám pomůže Ed (Patrick Wilson) a jeho manželka Lorraine (Vera Farmiga), která vyniká jasnovidným nadáním. Režisér James Wan (Saw) nám nyní umožní seznámit se s moderními lovci duchů své doby na velkém plátně.

Film V zajetí démonů nás přenese do roku 1970 a přiblíží nám neuvěřitelnou a velmi nebezpečnou práci Eda a Lorraine, světově uznávaných odborníků v oboru démonologie. Ty nyní čeká opravdu zapeklitý případ. Carolyn (Lili Taylor) a Roger Perronovi (Ron Livingston) se i s pěti dcerami a psem přestěhují na odlehlou farmu poblíž vesnice Harrisville na Rhodo Islandu. Starý dům má ovšem svou temnou historii, která nenechá nové obyvatele v klidu spát. Nadpřirozené síly zaútočí na nic netušící rodinu hned první noc.

Lidská fantasie ovlivněná strachem je perfektním a nedocenitelným spojencem.Pokud máte obavy, že když režisér vdechl život i sadistické sérii Saw, čekají nás na plátně krvavá jatka, můžete si vydechnout úlevou. James Wan nám servíruje podívanou, která se sice nevyhýbá klasickým klišé, ale vyniká opravdu povedenou atmosférou. Režisér pochopil, že lidská fantasie ovlivněná strachem je perfektním a nedocenitelným spojencem. Velkou pochvalu zaslouží i herecké výkony holčiček, jež děsuplný náboj dokonale podtrhují, stejně jako použité rekvizity (například panenka Annabelle).

Snímek má hned od začátku opravdu hezky našlápnuto a ukazuje nám celou kauzu jak z pohledu odborníků, tak očima postižené rodiny. Postupem času se ale na základní linii nabaluje stále více okoukaného, tuctového a tisíckrát viděného. Ve výsledku vzniká mix složený z Paranormal Activity, Vymítače ďábla, 3:15 zemřeš, Poltergeistu a dalších provařených či klasických hororů. Že jde z domu posednutého zlými mocnostmi vytřískat daleko víc, ukazuje už i první série seriálu American Horror Story.

V Zajetí démonů se snaží svoji děsuplnost maximálně podpořit faktem, že je příběh založen na skutečné události. Ze začátku může tato informace celkový zážitek z podívané bezesporu umocnit. Ovšem čím hojněji jsou nám předkládány zrecyklované scény, odhalení a závěry, tím více myšlenka, že toto se opravdu stalo, vyznívá do ztracena. Ale i přes výslednou průměrnost dokáže snímek docela slušně postrašit.

Hrát v prokletém domě na schovávanou a slepou bábu v jednom není zrovna nejmoudřejší.

[singlepic id=4895 w=400 h=300 float=center]

Jmenuji se Ed Warren a toto jsou tři fáze démonické aktivity: ZAMOŘENÍ, ÚTISK A OVLÁDNUTÍ.

[singlepic id=4909 w=400 h=300 float=center]

Už toho na ni bylo trochu moc a nemohla se na to déle koukat.

[singlepic id=4911 w=400 h=300 float=center]

0%

V Zajetí démonů se snaží svoji děsuplnost maximálně podpořit faktem, že je příběh založen na skutečné události. Ze začátku může tato informace celkový zážitek z podívané bezesporu umocnit. Ovšem čím hojněji jsou nám předkládány zrecyklované scény, odhalení a závěry, tím více myšlenka, že toto se opravdu stalo, vyznívá do ztracena. Ale i přes výslednou průměrnost dokáže snímek docela slušně postrašit.