Recenze: Boy Kills World nabízí akci, humor i dějové zvraty a je krvavě originální!

Zábavný, šílený, chaotický a plný násilí.

Pokud lačníte po krvi, ale nechcete být zdeptaní nějakým temným dramatem, Boy Kills World vám nabízí klasický příběh o pomstě, ale v novém kabátku. Respektive v červené vestě. Hlavní hrdina je poměrně netradiční, a vůbec celý jeho svět je občas postavený na hlavu. A o to tu právě jde! Krvavý akční snímek, který nabízí i spoustu humoru, to je poněkud vzácná podívaná, kterou je nutno ocenit.

Hluchoněmý a bezejmenný hlavní hrdina (Bill Skarsgård), byl jako dítě zmrzačený poté, co jeho rodinu vyvraždili zástupci klanu Van Der Koyových. Chlapec je vychován v ústraní tajemným Šamanem (Yayan Ruhian), který z něj vytváří dokonalou zbraň, neboť je mistrem bojových umění (a psychotropních látek). Životní poslání této postavy je jasné: zabít Hildu Van Der Koy (Famke Janssen) a všechny, kteří se při tom připletou do cesty. Až nadejde správný čas. A v ten moment se hlavní hrdina naprosto utrhne ze řetězu, stejně jako vlastně celý film. Sice bude vyhovovat jen úzké skupině diváků, ale pro ty to bude fenomenální jízda. Pomsta je vlastně celá zápletka. Pro někoho málo, pro jiné stačí: chceme totiž vidět krev! I když Boy Kills World má svou vlastní jedinečnou atmosféru, spousta momentů nám nostalgicky připomene jiné filmy, jako Hunger Games, Scott Pilgrim proti zbytku světa, Kill Bill aj.

Krvavá mise proběhne na každoroční oslavě Van Der Koyových, při které se v živém vysílání odehrává kruté vraždění nevinných občanů, ale své výhody to má: měla by se sejít celá rodina (Jessica Rothe, Michelle Dockery, Brett Gelman, Sharlto Copley). A její členové jsou divácky velmi vděční: chladní, cyničtí, nevyzpytatelní, krutí a arogantní grázlové. Než se povede propracovat až k Hildě a dalším Van Der Koyovým, na plátně budou lítat končetiny a vnitřnosti jejich ochranky a jiných přisluhovačů.

Násilí je téměř všudypřítomné, ale velmi zábavné, tedy pokud je to váš šálek kávy.Násilí je téměř všudypřítomné, ale velmi zábavné, tedy pokud je to váš šálek kávy. Jde za naše únosné hranice, a pak ještě dál. Bojové scény nepostrádají originalitu, svižný střih, ani příjemnou inspiraci videohrami. Německý režisér Moritz Mohr tímto snímkem jistě vzbudí naši zvědavost a doufejme, že Boy Kills World nebude jen jakýsi výkřik do tmy, po kterém už nic jiného nezazní.

Bill Skarsgård ze slavné švédské herecké rodiny je především známý jako Pennywise. Jeho výmluvný pohled byl výtečnou volbou pro němého hrdinu, přestože jako diváci slyšíme jeho vnitřní monolog, promlouvá k nám však slavným hlasem jiného herce (H. Jon Benjamin). Nabušený a krvežíznivý chlapec sice vraždí lidi, ale fandíme mu, protože jsou to přece padouši, a on je jen smutný sirotek, malý kluk uvězněný v dospělém těle, který se v životě neposune dál, dokud nevykoná svou pomstu. Díky tomu si jeho postava po celou dobu udržuje v našich očích určitou nevinnost a bezelstnost. Mnoha scénám dodává ironický nadhled a jemnost i chlapcova malá sestra Mina (Quinn Copeland), která žije v jeho představách a symbolizuje – alespoň občas – i jeho svědomí. Zaujme však i spousta dalších herců, obsazení rozhodně nezklame. Jessica Rothe má bohužel poměrně malou roli, ale rozhodně nás upoutá, ať už herecky, tak osudem a vizuálem její postavy.

Snímek je čistou zábavou a nečekejme od něj žádnou hloubku, těžko se ztotožníme s některou z postav. Tím lépe si můžeme u filmu odpočinout a pobavit se, protože se odehrává ve vlastním světě a dělá si co chce. Nic z děje nám nepřipomene nepříjemnosti našeho běžného života (pokud ano, měli jste mimořádnou smůlu). Závěr je oživen několika zvraty, některé čekáme, jiné ne, je to každopádně třešnička na dortu.

Boy Kills World je jako rychlé občerstvení ve dvě ráno: rozhodně nic dobrého a prospěšného, ale… prostě neodolatelná prasárna. Hledáte film plný krve, rvaček a barev, okořeněný krutým i přitroublým humorem? Tak tohle je on! Zatímco hrdinové řeší životně důležité problémy, my se báječně bavíme, protože vše je podáno s nadhledem a snímek si klidně dovoluje ohýbat svá vlastní pravidla, dělat naprosto bláznivé věci, servírovat nám bizarní postavy i šílené zvraty, a my to ochotně přijmeme.

S pistolí se zvládne ubránit každý, ale co s takovým struhadlem na sýr…

Boy Kills World (2023)
(Foto: Lionsgate)