Recenze: Garfield ve filmu je milý animák, který potěší malé i velké diváky, ale chybí mu drive

Copak je už zase pondělí?

To si řekne zrzavý kocourek Garfield, když ho uprostřed noci přepadnou dva darební psi a spolu s jeho psím parťákem Odiem se ocitnou uprostřed nečekaného a nevítaného dobrodružství. A za všechno může Garfieldův otec Vic, který ho opustil jako malé koťátko. Teď je nucen splatit dluh bývalé kočičí partnerce Jinx a Garfield s Odiem mu v tom musí pomoct. Jde to však horkotěžko, neboť náš hrdina chová ke svému odcizenému otci zášť. Ale jak to vlastně doopravdy bylo? Jak společně zvládnou tuhle velkou mlékařskou loupež století, když se neshodnou na ničem? Co na to chudák Jon, kterému najednou zmizí oba mazlíčci?

Tak se představuje animák Garfield ve filmu, který je novou filmovou adaptací populární komiksové série Jima Davise. A oproti jeho hrané verzi Garfieldovi animace sluší, a to po vícero stránkách. Příběh, byť je místy dost předvídatelný a naivní (ale je to film pro děti, tak mu to promineme), baví a víceméně neurazí. Ano, chování Garfielda je občas trochu přehnaně zkarikované, ale v zásadě odpovídá jeho knižní předloze.

Samotný námět působí klasicky komiksově.Samotný námět působí klasicky komiksově, kdy se často stávalo, že Garfield (a v tomto případě i Odie) zažívá na několika stránkách velké dobrodružství mimo domov, zatímco jeho páníček Jon se může pominout při hledání svých „ztracených“ mazlíčků. A během toho všichni zažívají nejrůznější eskapády.

Humorem zde tvůrci skutečně nešetří a občas sedne, jindy zase o něco méně. Pobaví například dva psí kumpáni hlavní záporačky, kteří v závěru příjemně překvapí. Samotná záporačka však naopak působí trochu suše a moc nezaujme, její chování je zkrátka velmi klišé, a to od nejrůznějších výkyv nálad až po její motivaci.

Nejzdařilejší je zde však bezesporu animace. Ta je velmi povedená, zvláště co se srstí jednotlivých zvířat týče. Garfield je ze své komiksové černobílé 2D podoby autenticky převeden do barevné 3D adaptace, která je jakýmsi upgradem od jeho animovaného pořadu Garfield a přátelé.

Co se pak týče dabéru, ti odvádějí vesměs solidní práci. V původním znění hlavním postavám propůjčili své hlasy herci jako Chris Pratt, Samuel L. Jackson, Hannah Waddingham, Ving Rhames, Nicholas Hoult, Cecily Strong nebo Brett Goldstein. V českém znění se pak dabingu bravurně ujali Michal Holán, Miroslav Táborský, Marek Lambora, Petr Rychlý, Vanda Hybnerová, Matěj Ruppert, Pavel Liška, Sharlota nebo Iva Pazderková a další.

Dohromady je tak Garfield ve filmu poměrně povedeným animákem, který ničím neurazí, ale také přehnaně nenadchne. Jedná se bezesporu o jednu z lepších adaptací stejnojmenného oblíbeného komiksu, ale chybí jí zkrátka jakýsi drive. Příběh nenudí a nabízí plno zábavných gagů, ale zároveň je poměrně předvídatelný a nenabízí nic inovativního. Nicméně mladé diváky i příznivce této zrzavé kočky určitě potěší. A příjemným bonusem je i vtipná potitulková scéna.

Taková malá roztomilá kočička, to se přece nemůže zvrtnout.

Garfield ve filmu (2024)
(Foto: Alcon Entertainment)