Recenze: Sněhová královna v zemi zrcadel / Snezhnaya koroleva. Zazerkale

Přišel čas technický, zemřel čas magický.

Mocný král Harald má vztek na Sněhovou královnu, která mu v minulosti hodně ublížila, a chce se zbavit všech kouzelníků. Lstí všechny pošle do Země zrcadel za Sněhovou královnou a trolly vystěhuje z domova. Dívka Gerda, jejíž rodina je kouzelnická, zůstane na světě sama, protože její kouzlo se ještě neprojevilo, což Gerdu velmi trápí. Společně s pirátkou Alfidou se vydává zachránit svou rodinu a všechny ostatní čaroděje. Nebude to ale vůbec jednoduché, stojí proti nim totiž celá flotila královských létajících lodí a mnoho dalších králových mechanických vynálezů.

Podruhé si pohádku vzal na starost režisér Robert Lence a už od prvního dílu na ní pracuje Alexej Cicilin. Dvojice připravovala i scénář, a v příběhu pak hned zaujme, že dobro není vysloveně dobrem a zlo zlem. Víra, že i špatní lidé se mohou napravit, ozvláštňuje Sněhovou královnu oproti jiným pohádkám. I když občas se postavy v dobré obrátí vyloženě prvoplánově.

Gerda, Kay, Sněhová královna, Alfida, Rollan nebo mazák Orm se hezky doplňují.Třeba to si ve snímku najdou rodiče, jinak se tu objevuje spousta kouzel pro ty nejmenší, a i nějaká ta romantická zápletka pro trochu starší děti. Hlavně film není přitažený za vlasy, přecpaný zbytečnými vtípky a politickými narážkami, tak jako poslední dobou animáky bývají. Účinkuje v něm mnoho postav, ale žádná se nezdá zbytečná, Gerda, Kay, Sněhová královna, Alfida, Rollan nebo mazák Orm se hezky doplňují a tvoří slušný příběh s hlavou a patou.

Takže na to, že Rusové natočili už čtvrté pokračování Sněhové královny, to není vůbec tak zlé. Tvůrci ještě pořád přicházejí s alespoň trochu novými nápady a Gerda se tak vypravila na další dobrodružství. I když někdo třeba neviděl všechny předchozí díly, dá se na snímek snadno dívat a občasné narážky na minulé filmy si zvládneme domyslet. Samozřejmě, že mezi legendární animované snímky se dobrodružství v zemi zrcadel nezařadí, ale přinejmenším v letošním roce patří ruská pohádka mezi podařenější animáky, užijí si ji děti, ale rodiče také neusnou.

Zase salát.

20. balónový slet.

Kam to koukaj, vždyť jsem tady!

65%

Sněhová královna v zemi zrcadel / Snezhnaya koroleva. Zazerkale

Na to, že Rusové natočili už čtvrté pokračování Sněhové královny, to není vůbec tak zlé. Tvůrci ještě pořád přicházejí s alespoň trochu novými nápady a Gerda se tak vypravila na další dobrodružství. I když někdo třeba neviděl všechny předchozí díly, dá se na snímek snadno dívat a občasné narážky na minulé filmy si zvládneme domyslet. Samozřejmě, že mezi legendární animované snímky se dobrodružství v zemi zrcadel nezařadí, ale přinejmenším v letošním roce patří ruská pohádka mezi podařenější animáky, užijí si ji děti, ale rodiče také neusnou.