Recenze: Dokážeš udržet tajemství? je o tajemstvích, která nikoho nezajímají

Banální komedie se snaží být vtipná, ale je jen naivní.

Emma (Alexandra Daddario) žije svůj život v domnění, že když se někdo dozví její “strašlivá” tajemství, budou ji všichni nenávidět a svět se jí zhroutí. Nebo tak něco. Při jednom náročném letu z pracovní schůzky postihnou letadlo nepříjemné turbulence a hlavní hrdinka si myslí, že umírá, takže na sebe vyklopí první poslední svému spolucestujícímu, trochu šokovanému fešákovi Jackovi (Tyler Hoechlin). A co čert nechtěl, oba let přežijí a Jack je navíc Emmin nový šéf. Co asi bude dál?

Pro fanoušky vyloženě banálních a hloupoučkých komedií je tohle asi trefa do černého, ale v rámci žánru jde o zklamání. Hlavní hrdinové jsou atraktivní a sympatičtí lidé. Tím bohužel víceméně končí výčet pozitiv. Po určitou dobu se snímku celkem daří být trošku vtipný, svižný a… o něčem. Bohužel pak se začne projevovat plytkost dialogů a nulová propracovanost postav. Navíc se snaží být směšně a křečovitě hyperkorektní, takže se zdá, že při psaní scénáře i obsazování rolí bylo nutno jen odškrtnout všechny kolonky, aby ve filmu nechyběli: Indka, Japonka, Francouzka (částečná), černoši, gayové, transsexuál, ošklivý pes, a nakonec starý tančící soudce. A ještě většina postav pracuje pro firmu, která vyrábí veganské pochoutky, které spasí svět.

Konverzace jsou chabé, většinou se hrdinové vlastně o ničem nebaví. Když už řeknou něco smysluplného, je to proto, že daná informace bude mít důležitou roli později. Jinak děj vypadá asi takto: nastává zvrat a hlavní hrdinka se urazí jako malé dítě, uteče a nenechá si nic vysvětlit. Když se vše udobří, nastává další zvrat a tentokrát se mužský hrdina urazí jako malé dítě, uteče a nenechá si nic vysvětlit. Lístek do kina se vám z toho zkroutí trapností.

Některé scény vypadají jako lekce herecké improvizace pro začátečníky.Samozřejmě že film se dá s vypnutou hlavou přežít, i když jeho délka 94 minut působí subjektivně mnohem trýznivěji. Škoda ale, že k výraznému vylepšení by pomohly úplně základní věci. Snímek nemá zvládnutý scénář ani režii, některé scény vypadají jako lekce herecké improvizace pro začátečníky. Charaktery postav jsou definovány maximálně jejich etnikem či sexuální orientací. Už jen hlavní hrdinka Emma. Je pěkná (navzdory módnímu vkusu) a milá, což je ale jen zásluhou Alexandry Daddario, dále neprůbojná, trochu trhlá, malinko neohrabaná, rozhodně svérázná, a nespokojená se svým životem, aniž by se s tím snažila moc udělat. Zatímco někde hluboko v ní určitě dřímá veliký potenciál.

Jednoduše její postava je jako laciná návnada na podivínské a nepříliš úspěšné divačky, které se s ní ztotožní a doufají, že je pak potká stejné štěstí: potkají multimilionáře se srdcem ze zlata a pekáčem buchet na břiše, který je bude mít rád právě proto, jaké jsou. (Divné.) Ale nebude chtít v posteli čuňárny jako pan Grey. Takže i když se Dokážeš udržet tajemství? snaží držet krok s dobou a přímo praská ve švech, jak je nabitý nejrůznějšími menšinami, na jeden zásadní trend zcela zapomněl: na ženskou emancipaci!

Převod úspěšné knihy na plátno tentokrát nevyšel. Banální a povrchní snímek s nudnými dialogy, nezvládnutou režií a absolutně nezajímavými postavami spoléhá jen na atraktivní a sympatické herce, kteří se buď smějí, líbají, nebo tváří trapně a koulí očima. Přehltit film menšinami a hyperkorektností ještě automaticky úspěch nepřináší, protože to nemá nic společného se zábavou. S tímhle scénářem by vás vyhodili i z Ulice.

„Měla bych ho pozvat na naše příšerné kafe?“

„Hurá, umřeme tady společně!“

Spolubydlící má také prapodivný vkus.