Recenze filmů

Resident Evil: Odveta / Resident Evil: Retribution – recenze

Cesta do pekel pokračuje.

Před dvěma roky jsme bědovali a nadávali na Resident Evil: Afterlife a doufali, že další díl bude povedenější, promyšlenější a nebudeme si muset hrůzou rvát vlasy na hlavě. Bohužel. Nebudu chodit kolem horké kaše a řekněme si to rovnou v úvodu, posun k lepšímu se nekoná, spíše naopak.

Režisér Paul W. S. Anderson slibuje více akce, více střílení, více zvratů a odhalených tajemství a láká na něco jako road movie se zabíjením neodbytných zombie. No, kus světa s Alicí (Milla Jovovich) opravdu procestujeme, ale ne úplně tak, jak si nejspíše představujete. Střílet a bojovat se bude opravdu hodně. Prakticky se po celou dobu přesouváme z místa na místo od jedné šarvátky k druhé. Ale jednotlivé bojové scény jsou tak tupě naskládány na sebe, že vám to po chvíli přestane být jedno a budete mít tendenci nervózně sledovat hodinky na vašem zápěstí. Film má pouhých 95 minut, ale nejspíše vám bude připadat, že jste v sále strávili několikanásobně více času.

Máte rádi „zpomalovačky“? Už nebudete. Již Afterlife jimi byl zamořen, ale zde byly posunuty zcela na jinou úroveň. Některé scény místo toho, aby působily umělečtěji a lépe, získávají punc parodie, což zajisté záměr nebyl. Logické kiksy a přešlapy jsou u podobných snímků většinou kulantně přecházeny, ale pokud bijí do očí s razantností jednotky rychlého nasazení, můžeme s čistým svědomím říci, že tu se opravdu něco nepovedlo.

Ale abych nezapomněla, několik nových informací o vývoji postapokalyptického světa se skutečně dovíme, ale ty jsou tak nešikovně a nezáživně zabaleny, že se chce člověku až křičet. Navíc trailer se netvářil vůbec špatně. Vypadal dokonce i nadějně a o to je větší zklamání z výsledného předloženého díla.

Resident Evil: Odveta je prakticky zbytečný a hluchý díl série, který nás připravuje na začátek konce, který by (doufejme) měl přijít v dalším pokračovaní. Jediné, co je na tomto snímku zajímavé, je začátek (noční můra Alice – maminky), konec (inspirovaný Pánem prstenů) a návrat starých známých tváří (nepátrejte po jakých a nechejte se překvapit při samotném sledování). Nezbývá nám tedy než doufat, že příště to konečně bude stát za to. A tentokrát snad už doopravdy!

Alice představuje nemocniční andělíčky pro podzim 2012.

Lekce kopů č.1: Kolínkem na solar plexus.

Není nad klidnou procházku vylidněným městem.

Shrnutí

Resident Evil: Odveta je prakticky zbytečný a hluchý díl série, který nás připravuje na začátek konce, který by (doufejme) měl přijít v dalším pokračovaní. Jediné, co je na tomto snímku zajímavé, je začátek (noční můra Alice - maminky), konec (inspirovaný Pánem prstenů) a návrat starých známých tváří (nepátrejte po jakých a nechejte se překvapit při samotném sledování). Nezbývá nám tedy než doufat, že příště to konečně bude stát za to. A tentokrát snad už doopravdy!

Hodnocení 20%
Hodnocení čtenářů
0 % dle 7 čtenářů