Recenze filmů

ID:A – recenze

Nezapomeňte na instrukce pro případ amnézie!

Znám daleko lepší místa na probuzení, než jsou kameny uprostřed řeky. Naštěstí pro jistou ženu (Tuva Novotny), k tomu může člověk dostat dva milióny eur v ranci. Mezi další nevýhody patří, když si nevzpomenete na to, kdo vlastně jste, a z nějakého důvodu vás pronásledují zločinci.

Jednoduché obehrané zápletky mohou ještě pořád napínat i pobavit. Stačí, když v nás probudí zájem a nejenže nezklamou, nýbrž přijdou s vtipným provedením a nebude nám vadit, že to něco připomíná. Režisér Christian E. Christiansen navnadí na slušnou záhadu a obzvlášť noční scenérie podtrhuje ohrožení zranitelné a zmatené ženy. Naše ztracená dcera Novotny ovšem ukazuje, že postava si nemusí pamatovat na svou identitu, aby se jí v očích zračila osobnost. Na začátku si příliš neví rady, ale postupně sbírá stopy, verbuje spojence a přichází na kousky rébusu, které bez kontextu mnoho nenapoví, i když tušíme vzájemnou souvislost.

Problematická je bohužel struktura filmu. V nejnapínavější chvíli se celá minulost osvětlí skrze extrémně dlouhý flashback, jehož výsledek známe, jenže až teď nám dojde, co se přesně stalo s postavami zmíněnými v hlavním ději, jak skončila hlavní hrdinka daleko od domova s kupou peněz a zhlédneme překvapivě silně morbidní scénu. Pak se vrátíme k o něco méně morbidní akci v reálném čase, jež je zároveň  vrcholem celého filmu.

Stejně jako probuzení bez paměti nastolilo zajímavou hádanku, konec snímku přichází s pocitem spokojenosti a zadostiučinění. Žádné z odhalení nám asi nevyrazilo dech, ale po celý čas jsme si přáli, aby hrdinka, která nemůže nikomu věřit, se v pořádku dostala ze situace, jejíž podstatu také nezná. I díky tomu tu máme chytrý a zábavný evropský thriller na jedno použití.

„Teď se nikdo nepřibližujte! Zastřelím každou uklízečku!“

„Už vím, kam půjdu. Během návštěvy obchůdku mi došlo, že jsem Dánka.“

Tady je třeba agresivního řidiče.

Shrnutí

Stejně jako probuzení bez paměti nastolilo zajímavou hádanku, konec snímku přichází s pocitem spokojenosti a zadostiučinění. Žádné z odhalení nám asi nevyrazilo dech, ale po celý čas jsme si přáli, aby hrdinka, která nemůže nikomu věřit, se v pořádku dostala ze situace, jejíž podstatu také nezná. I díky tomu tu máme chytrý a zábavný evropský thriller na jedno použití.

Hodnocení 65%
Hodnocení čtenářů
0 % dle 0 čtenářů