Machři 2 / Grown Ups 2 – recenze

[singlepic id=3561 w=200 h=200 float=left]Čtyřčlenná živelná pohroma útočí na naši bránici i dávicí reflex.

Pamatujete si na Machry? Lenny Feder „Halywood“ (Adam Sandler), Eric Lamonsoff (Kevin James), Kurt McKenzie (Chris Rock) a Marcus Higgins (David Spade) jsou nerozlučná parta, která by pro své rodiny udělala cokoliv. Právě proto se Lenny přestěhuje zpět do rodného města, kde mohou být všichni pohromadě a děti se mohou vyřádit jako za starých dobrých časů. Ovšem jak jsme se již před třemi roky na vlastní oči přesvědčili, fantasie tatínků hravě překoná veškerá možná očekávání.

Machři 2 jsou prakticky sledem nahodilých scének.Machři 2 jsou svým způsobem stejní, ale i jiní než první díl. Tentokrát se děj odehrává během 24 hodin posledního školního dne. No, ono použít slovíčko „děj“, je tak trochu přehnané. Machři 2 jsou prakticky sledem nahodilých scének, které nepojí téměř žádné lepidlo. Během zhruba 100 minut se na plátně objeví postavy, které jsou nám dobře známé, ale i nováčci, kteří se snaží svojí epizodkou nebo krátkým gagem přispět do mlýna. Ovšem mnohé zajisté zamrzí, že na druhou machrovskou jízdu nedostal pozvánku Rob Schneider a jeho tři povedené dcerušky.

Kdo má alespoň malé povědomí o režijní filmografii Dennise Duganana ví, že čítá mnoho komedií, které jsou méně či více ujeté a vznikly za účelem pobavit průměrného amerického diváka. Kromě dvojice Machrů jsme od něho mohli spatřit například Zohan: Krycí jméno Kadeřník, Když si Chuck bral Larryho nebo (J)elita ze střídačky. Většinu jeho počinů spojuje jeden klasický rys, vtipy různorodé úrovně.

První Machři se snažili jakž takž vyvážit rovnováhu mezi povedenými gagy a opravdu primitivním a nechutným humorem. Machři 2 rozhodně tlačí na pilu razantněji a křehkou hranici překračují více, než starší bráška. Kdyby všechno zábavné, nechutné i trapné bylo nabaleno na aspoň trochu poutavý děj, působil by výsledný efekt méně rozpačitě. Ale i přes to všechno se bezesporu zasmějeme, protože Machři ve své podstatě zkrátka vtipní jsou.  Někdo se při sledování pobaví více a jiný méně, jak jsem se na vlastní uši mohla přesvědčit.

Co myslíte, že ho tak mohlo zaujmout?

[singlepic id=4950 w=400 h=300 float=center]

Lenny, Eric, Kurt a Marcus už zase mají něco za lubem.

[singlepic id=4951 w=400 h=300 float=center]

Děti i manželé nezlobí jen ve chvíli, kdy sladce a spokojeně spí.

[singlepic id=4955 w=400 h=300 float=center]

0%

Machři 2 rozhodně tlačí na pilu razantněji a křehkou hranici překračují více, než starší bráška. Kdyby všechno zábavné, nechutné i trapné bylo nabaleno na aspoň trochu poutavý děj, působil by výsledný efekt méně rozpačitě. Ale i přes to všechno se bezesporu zasmějeme, protože Machři ve své podstatě zkrátka vtipní jsou.