Recenze filmů

Putování s dinosaury 3D / Walking with Dinosaurs 3D – recenze

Řekněte áááááááááá, doktor Alex už letí.

Cestujete rádi prostřednictvím filmů do minulosti? Putování s dinosaury nás vezme na Aljašku až do doby před 70 miliony lety. Nebezpečným putováním, které pravidelně absolvuje stádo býložravých Pachyrhinosaurů, nás provede malý ozubený ptáček Alex s hlasem Michala Suchánka.

Vyprávění započne v přítomnosti nedaleko prehistorického naleziště. Alex nám ale velmi brzy začne vyprávět příběh, který je spojen se zubem hrozivého Gorgosaura Šeredy. Hlavním hrdinou putování ovšem není tento dravec, ale optimistický a velmi chytrý Pachyrhinosaurus Páťa. Trochu nešikovný outsider sice nepatří k nejsilnějším, ale o to větší je jeho srdce. Nám nezbývá nic jiného, než mu držet palce a přát mu, ať z každé šlamastiky vyvázne bez větší újmy, získá lásku svého srdce a vymaní se z bratrova obrovského stínu.

Putování s dinosaury 3D bylo inspirováno úspěšným seriálem televize BBC. Během poměrně krátké stopáže (81 minut) se dozvíme spoustu zajímavých informací o polárních dinosaurech, stádech, migraci či chování v rodině. Snímek je vlastně takovým křížencem dokumentu a pohádky. Jakmile se na plátně objeví nový prehistorický tvor, vyprávění se na chvíli přeruší a nám se o nováčkovi dostane stručného výkladu.

Film je primárně cílen na malé děti.Podívejme se na tyto dvě roviny zvlášť. Zaměříme-li se přímo na dinosaury, není jim co vytknout. Po technické stránce jsou zpracováni dokonale. Svaly pracují, peří se vlní ve větru a hned na první pohled je jasné, že za finální podobou stojí mraky tvrdé práce. Téměř realistická podívaná nás tak seznámí s běžným životem a strastmi nejen Pachyrhinosaurů. Film je primárně cílen na malé děti, tudíž musíme počítat s určitou dávkou uhlazení. To ale nijak zásadně nevadí, protože není vyloženě potřeba vidět potoky krve a vnitřnosti padlých hrdinů

Velká škoda je, že tolik času, kolik bylo věnováno vizuální stránce, nebylo přiřazeno i ději. Neoriginální infantilní zápletka a dialogy snímku velmi škodí. Když už vznikli tak propracovaní tvorové, stálo by za to do kina nalákat i trochu starší publikum, které bude moci a umět tento fakt náležitě ocenit.

Tuto specialitu zřejmě Zdeněk Pohlreich nepřipravoval.

Kudy projde toto stádo, tam sto let tráva neroste.

Počkej na mě, chci jenom ochutnat.