Kráska a zvíře / La belle et la bête – recenze

[singlepic id=6990 w=200 h=200 float=left]Co je pro vás nejcennější na světě?

Předělávky pohádek jsou v poslední době v kurzu. Například rok 2012 přinesl dvě Sněhurky a loni jsme mohli zhlédnout tak trochu jiného Jeníčka a Mařenku. Tentokrát nás čeká francouzská podoba Krásky a zvířete.

Režie se chopil čtyřiapadesátiletý Christophe Gans. A co jiného od režiséra snímku Silent Hill čekat, než vizuální hororově laděnou lahůdku. Příběh snad není třeba ani pořádně představovat. Kouzelné dobrodružství nás seznámí s kupcem a jeho třemi dcerami a třemi syny. Rozmary přírody zapříčiní jeho bankrot a s ním spojenou společenskou potupu. Jednoho dne, když se vrací z města s nepořízenou, se řízením osudu ocitá na tajemném panství Netvora. Bloudění a krádež růže budou mít pro něj i jeho nejbližší fatální následky. Nejmladší a nemilejší Belle/Kráska se rozhodne obětovat svůj život pro dobro otce i všech sourozenců.

V roli Krásky se nám představí velmi půvabná Léa Seydoux. Kdo ji viděl v Mission: Impossible – Ghost Protocol či nedávno v Život Adele ví, že je nejen nesmírně půvabná, ale i talentovaná. I francouzský herec Vincent Cassel, v tomto případě náš princ a Zvíře v jednom balení, není českému publiku neznámý. Zahrál si například v mysteriózním dramatu Černá labuť a Trans. On i ona mají nepopiratelné charisma, ale chemie mezi nimi bohužel není. Jejich postupně vzrůstající lásku až za hrob jim zkrátka nevěříme. Tento fakt spolu s drobností, že proměna Zvířete v prince mohla být markantnější (Vincent Cassel rozhodně není klasický hezounek), sice zamrzí, ale dá se i odpustit.

Zlatým hřebem je vizuální prožitek.Zlatým hřebem večera, tedy vlastně filmu, je totiž vizuální prožitek. Na naše poměry se může zdát, že některé výjevy jsou až kýčovité, ale vždyť je to pohádka a v ní je dovoleno všechno. Děj se sice odehrává v 19. století, ale jakmile stojíme na území netvora, jako bychom se ocitli v jiném světě. Zámek i zahrady jsou magické. V jednu chvíli nám ukazují svoji půvabnou tvář, ale jako mávnutím kouzelného proutku se proderou na povrch trny a skrytá nebezpečí.

Fantasií a rukou švadlenek nebylo šetřeno ani při výrobě kostýmů. Tuny krajek, stužek, kamínků, perliček a kvanta drahých látek padly na šaty Krásky, ale i jejího věznitele a milého v jedné osobě.

Kráska a zvíře s menšími úpravami převypráví známou pohádku a tak všichni minimálně tušíme, jak to všechno skončí. Za pozornost proto nestojí až tak příběh samotný, ale jeho vizuální podání. Francouzský režisér Christophe Gans nám servíruje pastvu pro oči, kterou více ocení odrostlejší děti a starší publikum (ty menší se mohou bát). Těšit se totiž můžeme nejen na barvitou a malebnou podívanou, ale i na temnotu a hororové prvky s několikametrovými monstry.

Takový kožich nenajdete ani v Leošově skříni.

[singlepic id=6991 w=400 h=300 float=center]

Projížďka kouzelnou zámeckou zahradou právě začíná.

[singlepic id=7384 w=400 h=300 float=center]

Takové šperky a šaty v běžných módních řetězcích nenajdete.

[singlepic id=7388 w=400 h=300 float=center]

0%

Kráska a zvíře / La belle et la bête

Kráska a zvíře s menšími úpravami převypráví známou pohádku a tak všichni minimálně tušíme, jak to všechno skončí. Za pozornost proto nestojí až tak příběh samotný, ale jeho vizuální podání. Francouzský režisér Christophe Gans nám servíruje pastvu pro oči, kterou více ocení odrostlejší děti a starší publikum (ty menší se mohou bát). Těšit se totiž můžeme nejen na barvitou a malebnou podívanou, ale i na temnotu a hororové prvky s několikametrovými monstry.