Věčně mladá / The Age of Adaline – recenze

vecne_mlada_2015_posterAno, je to romantický film, ale díky hlavní představitelce ho jistě přežijí i pánové.

Krásná Adaline (Blake Lively) žije obyčejný život mladé manželky a matky, dokud se jí při autonehodě nestane něco velmi podivného. Přestane stárnout. A to jí přinese mnohem více smutku než radostí. Stačí jí jen pár zkušeností, aby si vytvořila systém, tedy že se každých 10 let stěhuje, změní si jméno, vizáž, práci, a neustále tedy utíká. V současnosti už má přes sto roků, ale vypadá stále stejně. Velmi důsledně si drží lidi od těla a hlavně, hlavně se nezamilovává. Jenže potom potká Ellise, který jejímu kouzlu zcela propadne, a hlavní hrdinka zase zatouží po lásce…

Snímek má melancholickou atmosféru, i když se do minulosti příliš nevrací, sledujeme hrdinku především v současnosti. Sofistikovaná, vzdělaná, mnoha jazyky hovořící Adaline je zvyklá žít sama, má jen tři blízké a milované. Dceru, která už uvažuje o odchodu do domova seniorů, pianistku, která díky své slepotě neregistruje Adalinin neměnný vzhled, a svého psa. Pak se ale vše změní.

Pokud nás „postihne“ láska, chováme se bláznivě a iracionálně.Na někoho může film působit příliš pateticky, a některé scény takové opravdu jsou, především když se objeví Harrison Ford. Ale zároveň to dokazuje, že pokud nás „postihne“ láska, chováme se bláznivě a iracionálně, i když je nám šedesát. Nebo v případě Adaline 107 let.

Opravdu hezky se zde kouká na Blake Lively, pro kterou je Věčně mladá první seriózní hereckou příležitostí. A poprala se s ní na výbornou. Nejen že je velmi krásná a okouzluje v dobových kostýmech i starém svetru, ale především je na ní něco tajemného, moudrého a smutného. Pomalými pohyby i zastřeným pohledem pojmula roli ženy, která prožila už mnoho životů se všemi změnami ve světě, láskami a úmrtími milovaných.

Zdatně jí sekunduje Michiel Huisman, což je štěstí i nutnost. Pokud by vedle sebe Blake neměla dostatečně okouzlujícího partnera, aby divák uvěřil, že je Adaline ochotná po desítkách let právě kvůli tomuto muži porušit své zásady, příběh by vůbec nefungoval. Huismana nejspíš čekají na filmovém plátně světlé zítřky, protože na sebe už upozornil v populárním seriálu Hra o trůny i v Divočině s Reese Witherspoon, takže ho režiséři jistě nenechají upadnout v zapomnění.

Jde sice o romantický film s nepříliš složitým dějem, ale je velmi vkusně a působivě natočený. Škoda, že je v některých momentech až příliš doslovný, a některé scény mohly klidně zůstat ve střižně. Díky výbornému obsazení se však jedná o velmi originální kousek.

„To jste si pšoukla vy?“

vecne_mlada_2015_foto_04

Adaline má na hledání toho pravého spoustu času.

vecne_mlada_2015_foto_02

A přitom se jí podaří ho najít už ve 107 letech!

vecne_mlada_2015_foto_07

75%

Věčně mladá / The Age of Adaline

Jde sice o romantický film s nepříliš složitým dějem, ale je velmi vkusně a působivě natočený. Škoda, že je v některých momentech až příliš doslovný, a některé scény mohly klidně zůstat ve střižně. Díky výbornému obsazení se však jedná o velmi originální kousek.