Legendy zločinu / Legend – recenze

legendy_zlocinu_2015_plakatBezvýhradná láska umí pěkně zamíchat kartami.

Krimi thriller Legendy zločinu nás seznámí s dvojčaty Krayovými, kteří v šedesátých letech minulého století ovládali londýnský East End. Životní příběh gangsterů, kteří sice byli bratry, dvojčaty, ale přitom byl každý jiný, je jako jízda na životu nebezpečné horské dráze a všichni, kdo se jim připletli do cesty, na to zle doplatili.

Reggie, byl i přes svou vášnivost a nelogičnost tím, kdo táhl rodinný podnik kupředu. Zato Ron byl nevyzpytatelný schizofrenní rváč, jenž se nikdy nenaučil krotit své neovladatelné a dětinské já. I když se jedná o naprosto povahově rozdílné muže, rozhodli se producenti spolu s režisérem Brianem Helgelandem do této náročné dvojrole obsadit jediného herce, kterým je stále populárnější Tom Hardy (Temný rytíř povstal, Šílený Max: Zběsilá cesta). Risk se rozhodně vyplatil, protože právě Tom je ten důvod, proč film stojí za zhlédnutí.

Zkrátka, drama o zlých hoších, kteří po určitý čas vládli londýnskému mafiánskému podsvětí se vším všudy. I když se jedná o životopisný snímek, nenabízí Legendy zločinu nic, co bychom v obdobně laděných snímcích neviděli. Máme tu nebezpečné kšefty, vyjednávání, vyhrožování, rvačky, bohémské večírky, lásku, atmosféru 60. let i rodinné problémy. Zkrátka drama o zlých hoších, kteří po určitý čas vládli londýnskému mafiánskému podsvětí se vším všudy. Jsou to ale právě herci, kteří dodávají filmu něco, co nás nutí se dívat dál a dál, i když tempo 133 minut dlouhého snímku není nijak závratné. Oba muži, ať jsou jakkoliv nebezpeční, mají svou dobrou i temnou stránku, kterou jejich postavám s noblesou i nebezpečnou drsností vdechl již zmíněný Hardy. Jako z jiného světa působí Emily Browning (Sucker Punch, Pompeje) ztvárňující krásnou a křehkou Francesku. Ta je zároveň i citlivou vypravěčkou celého příběhu. Právě ona nám odhaluje dobro i zlo v srdcích bratrů Krayových a nutí nás tak nejednou zamáčknout slzu dojetí.

Životopisné drama není světoborným dílem, které by nám ukazovalo něco nového. Je to klasická gangsterka s romantickým podtextem provázející nás temnými uličkami a bujarými večírky, jež nám zprostředkovává nahlédnutí do skutečného života nechvalně proslulých sourozenců Krayových. To, co dělá tento film zajímavým, jsou herecké výkony a skvělý hudební doprovod propůjčující Legendám zločinu cit a duši, které chytnou za srdce a nepustí.

Bratři jak se patří. Nebo ne?

legendy_zlocinu_2015_foto_09

Než vypijete svůj drink, nezapomeňte ho zchladit přísným pohledem.