Bella Mia – recenze

bella_mia_2013_plakat„Berte to po čtvrtkách! Je to pro prasata!“

Že jsou krávy synonymem pro slovo hloupost? Tuto myšlenku se pokouší režisér Martin Duba v této příjemné české rodinné komedii, založené navíc na skutečné události, všem divákům poměrně úspěšně vyvrátit. Když je pěti kravám na začátku filmu diagnostikována nemoc BSE (nemoc šílených krav) a jejich osud se zdá již zpečetěn, nikdo by zřejmě nečekal, že i ony se dokážou vzbouřit. Pod vedením nejchytřejší krávy ze stáda jménem Bella se vydávají na úprk do okolních lesů, čímž se možnost jejich „dopadení“ značně snižuje, ale příběh se naopak rozjíždí!

Následuje celá série vtipných scén, v nichž člověk rozhodně není pánem tvorstva! Aby jim pak na jejich cestě nebylo smutno, osvobodí krávy i statného býka, který není jen obyčejným společníkem, ale také hlavním aktérem, bez nějž by závěr ztratil na své zajímavosti. V tuto chvíli se lidské osazenstvo začíná dělit na dva pomyslné tábory, z nichž jeden s nimi sympatizuje a snaží se jim pomoci, druhý po nich pátrá jen s cílem jejich vybití.

Děj nemusí zaujmout každého, je ale příjemným překvapením české filmografie.Ústřední člověčí hrdina, sedlák Pazdera (Petr Forman), je sice v úvodu vyprávění na straně agresivnější skupiny, avšak nebyl by to příjemný rodinný film, kdyby se i on ve víru událostí nezměnil a nepokusil kravám pomoci. Hlavní zásluhu na tomto obratu mají jeho děti a sympatická a milá majitelka městského penzionu Jitka (Zuzana Norisová). O tu má však zájem hlavní „záporák“ dramatu Hádek (Petr Rajchert). Podaří se Pazderovi a jeho rodině Hádka zastavit v jeho bezcitném lovu, který je jen obyčejnou pomstou Pazderovi za to, že mu přebral půvabnou Jitku? Jak dopadne Bella a její společnice? Bude u nich nakonec potvrzena BSE?

Děj nemusí zaujmout každého, je ale příjemným překvapením české filmografie, jelikož pracuje s nápadem, s nímž se setkáváme poprvé. Silnou stránkou snímku jsou i půvabné záběry z přírody ve všech ročních obdobích. Bella Mia je baladicky laděným příběhem, který v sobě neskrývá jen běžné řešení každodenních problémů na venkově, ale též mimořádný emocionální náboj a kdo chce, odnese si z něho i v dnešní době tolik potřebné morální ponaučení. To určitě nebude tkvět jen v tom, že také krávy to mají v životě těžké!

Severní vítr je krutý i pro krávy.

bella_mia_2013_foto_10

Dnes to ještě vydržím, ale od příštího týdne se přihlásíš do tanečních.

bella_mia_2013_foto_06

To není hon na Ramba, ale na poctivé české krávy!

bella_mia_2013_foto_09

70%

Bella Mia

Hlavní hrdinkou filmu může být i kráva! O tom, že to nemusí být vždy špatný nápad, svědčí snímek Bella Mia, který pohladí diváka prostřednictvím nádherných přírodních scenérii na duši, na druhou stranu se jej však i donutí ptát po samé podstatě takzvané lidské humanity.