Zootropolis: Město zvířat / Zootopia – recenze

zootropolis_mesto_zvirat_plakatNezáleží na tom, kdo jsi. Můžeš dokázat cokoliv a stát se kýmkoliv.

Zootropolis (v anglickém originále Zootopia) je moderní metropole, ve které žijí nikoliv lidé, ale výhradně zvířata. Nezáleží na tom, jestli jste masožravec, býložravec, malý jako myška nebo obrovský jako slon, všichni dokáží spolupracovat. Každý má svou roli a plní úkoly přiměřené své nátuře. Na scéně se však objeví ambiciózní králičí slečna Judy Hopkavá (v českém znění Tereza Martinková). Ta se odmítá smířit s předurčeným pěstováním mrkve v rodném městečku a k překvapení všech absolvuje policejní akademii. Nejen policejní náčelník, buvol Bogo (Zbyšek Horák), nevěří, že by ve velkoměstě mohl někdo jako ona obstát a bojovat proti zločinu. Při vyšetřování záhadného zmizení pana Vydry se Judy seznamuje s mazaným cynikem, lišákem Nickem Wildem (Petr Lněnička). Podaří se jim společnými silami vysvětlit zdivočení několika predátorů a nastolit v Zootropolis opět harmonii?

Snímek je v podstatě příběh o přátelství dvou naprosto odlišných postav – králíka a lišky.Snímek je v podstatě příběh o přátelství dvou naprosto odlišných postav, Judy a Nicka – králíka a lišky. Zprvu si nedůvěřují a chovají k sobě předsudky z dávných dob, kdy byli přirozenými nepřáteli. Ona představuje kořist, bezmocnou a bázlivou, on predátora, lstivého a prolhaného. Jenže v Zootropolis už takové poměry dávno nepanují. Přes počáteční neshody se z Judy a Nicka stane nerozlučná dvojice. Jak se vyjádřil režisér filmu Byron Howard (Na vlásku, Bolt- Pes pro každý případ), jejich vztah je zdrojem vtipů, ale i poučení do života. Nezdolná Judy ukáže zhrzenému Nickovi, že může změnit to, kým je. Že i lišákovi může někdo věřit.

Režiséři Byron Howard a Rich Moore (Simpsonovi, Futurama) mají s tvorbou animovaných filmů (potažmo TV seriálů) zkušenosti. Přesto se na ztvárnění akční komedie se 64 druhy zvířat museli důkladně připravit. Během osmnáctiměsíčního studia, včetně dvoutýdenního pobytu v Keni, zkoumali chování a povahy živočišných druhů tak, aby obyvatelé Zootropolis co nejvíce odpovídali realitě. Problém tkvěl ve ztvárnění důvěryhodného vzhledu zvířat, která chodí po dvou a propojení  2D a 3D prvků. Výsledek ale stojí za to. Postavy působí ve vzpřímené poloze a oblečení přirozeně, ale ne příliš lidsky.

Přestože je Zootropolis: Město zvířat Disney pohádka, nebudou se v kině se svými ratolestmi nudit ani rodiče. Děj je plný zvratů a graduje. Když už si Judy s Nickem myslí, že dopadli pachatele, stopa ukáže na jinou osobu. Příběh je navíc doplněn o důmyslné detaily a narážky, které postřehne jen zkušený divák (např. znak nakousnuté mrkve na mobilu, podobnost mafiánského impéria pana Velkého s kultovním filmem Kmotr atd.). Soundtrack není zrovna adeptem na Oscara, nicméně ústřední písnička „Try everything“ od Shakiry, v podání půvabné pop star Gazelle, skvěle dokresluje atmosféru celého filmu.

Celkově je Zootropolis: Město zvířátek příjemným oddechovým „animákem“, ve kterém si každý najde svůj vzor. Vtipy jsou většinou prvoplánové, ale to je v pořádku s přihlédnutím k faktu, že je film určen především pro děti. Skvělá práce animátorů v čele s Davem Komorowskim, napínavý příběh i propracované detaily zaručují snímku úspěch.

Dnes jsem na zahrádce vykopal tááákto velikou mrkev!

zootropolis_mesto_zvirat_foto_11

Už víte, čím byli úředníci v předešlém životě?

zootropolis_mesto_zvirat_foto_16

„Udělám mu nabídku, kterou nebude moci odmítnout.“

zootropolis_mesto_zvirat_foto_09

75%

Zootropolis: Město zvířat / Zootopia

Celkově je Zootropolis: Město zvířátek příjemným oddechovým "animákem", ve kterém si každý najde svůj vzor. Vtipy jsou většinou prvoplánové, ale to je v pořádku s přihlédnutím k faktu, že je film určen především pro děti. Skvělá práce animátorů v čele s Davem Komorowskim, napínavý příběh i propracované detaily zaručují snímku úspěch.