Recenze: Šíleně bohatí Asiati nabízejí sympatickou a nevšední romantickou komedii

Jaké to je, když je váš milý zbohatlík?

Přesně to zjišťuje Rachel Chu. Jednoho dne je s přítelem Nickem Youngem pozvána na svatbu jeho nejlepšího kamaráda. Ta se koná v Singapuru. Zde se Rachel seznamuje s Nickovou rodinou a dozvídá se, jak moc bohatý je. Rachel však pochází z prosté rodiny. Bude to problém pro Nickovu upjatou matku? Nebohá Rachel se tak náhle stává středem pozornosti a její vztah s Nickem je náhle pod drobnohledem skoro celé Číny.

Takovou zápletku nabízí snímek režiséra Jona M. Chua z roku 2018 inspirující se stejnojmennou knižní předlohou. V době svého uvedení vyvolala tato romantická komedie značné ohlasy, a je patrné proč. Nabízí v sobě totiž sympatickou podívanou, jejímž středem je především silný scénář. Ten skrývá poměrně jednoduchý příběh s neobvyklou zápletkou, která je okořeněna pro nás nezvyklým prostředím, ve kterém se odehrává.

Prostředí Číny hraje ve snímku důležitou roli.Prostředí Číny totiž hraje ve snímku důležitou roli. Je vlastně takovou postavou samo o sobě. Z obrazovky na nás přímo čiší asijská kultura. Jejich tradiční zvyky (to, že matka rodiny vlastně určuje, s kým bude její syn a jestli jí partner vyhovuje) tvoří střed celého děje.

Dalším významným prvkem, bez kterého by zkrátka Šíleně bohatí Asiati zdaleka tak dobře nefungovali, je herecké obsazení, které je jádrem celého snímku. Nenajde se tu jeden nekvalitní výkon nebo špatně obsazený herec, všichni do svých rolí tak nějak zapadají. Hlavní hvězdou je Constance Wu coby Rachel. Ta podává velmi kvalitní a vrstevnatý výkon, který je zároveň realistický a je snadné se do ní vcítit. Nehledě pak na to, že má Wu charisma, kterým si zkrátka všechny podmaní. Po jejím boku je tu pak Henry Golding jako Nick, který také odvádí dobrou práci, ale není zas tolik vidět jako Wu. Do třetice tu pak je Michelle Yeoh jako Nickova matka Eleanor. Její Eleanor je tvrdá, přísná a krutá, ale přesto si ji díky hlubokému přednosu ze strany Yeoh zamilujeme. A tak se díky tomu stává její postava nejpamátnější ze všech, i přes to, že je vedlejší, utkví nejvíce v paměti.

Vedle toho pak Šíleně bohatí Asiati nabízí široké herecké obsazení plné asijského talentu. Z ostatních herců tak zcela určitě stojí za zmínku Awkwafina, Gemma Chan, Lisa Lu, Jimmy O. Yang nebo Nico Santos apod., ti mají sice malé role, ale díky jejich výkonům jsou velmi výrazné a dobře zapamatovatelné. To a kvalitní scénář vedou k tomu, že postavy ve snímku jsou velmi rozmanité a tvoří tak zajímavou skupinku, díky níž se ani chvilku nenudíme.

Tomu napomáhá i hudební doprovod složený Brianem Tylerem (Iron Man 3, Avengers: Age of Ultron, Rychle a zběsile 7). Jeho skladby dotvářejí celkovou atmosféru filmu ať už ve vážných či humornějších momentech.

Šíleně bohatí Asiati jsou zkrátka kompletní podívaná se vším všudy. Nabízí sympatický a jednoduchý příběh se smysluplnou zápletkou, jejíž kouzlo tkví v jejím zajímavém provedení. Tomu napomáhá barevné asijské prostředí a rozmanité postavy. Potěší i vesměs kvalitní herecké výkony.

Miláčku, nemám drobný, zaplatíš to?

Podívej na tu fontánu!

Ták, a teď vám zatančíme Gangnam Style.