Recenze: Tajná posedlost je bizarní podívanou díky míře hlouposti a předvídatelnosti

Některé filmy od Netflixu už získaly i nominace na Oscara, tohle ale určitě nebude ten případ.

Hlavní hrdinka Jennifer (Brenda Song) měla nehodu, po které ztratila paměť. V nemocnici si ji vyzvedne pohledný manžel (Mike Vogel) a odjedou do jejich luxusního domu v lesích. Zranění po nehodě jí neumožňují se příliš pohybovat a ani vzpomínky se stále nevrací. Jennifer nemá žádnou práci, její auto zmizelo, neshání se po ní žádní přátelé nebo příbuzní, na mobilu věčně není signál. Vážně je tohle život, který vedla před nehodou? Ne, je jasné, že ne, protože úvod, který nás má vtáhnout do děje, je jako vystřižený z hororu. K naší smůle ovšem hrdinka počáteční vražednou honičku přežije a my s ní budeme muset strávit hodinu a půl, abychom se dozvěděli… absolutně nic nového.

Netflixovskému thrilleru kraluje příšerně napsaný scénář.Netflixovskému thrilleru opravdu kraluje příšerně napsaný scénář, který je mnohem horší než cokoli, co se ve filmu děje. Vše je předvídatelné a průhledné. Ne že by snad třeba herecké výkony nebo kamera byly něco, co můžeme vyzdvihnout, ale už základ filmu je prostě celý špatně. Snímek asi původně měl divákům postupně odkrývat, co se stalo před nehodou, a že některé postavy mají možná temnou minulost. Scénář je ovšem tak lajdácky napsaný, že je nám hned jasné, že manžel je nějaký divný, a pokud to někomu nedojde, tak ho o tom přesvědčí první vražda už po pár minutách (nebo zhlédnutí traileru). Snaha o budování napětí filmu tedy vydrží asi tak dvě minuty. Po takovém začátku už mohou v zajímavou podívanou doufat jen ti největší optimisté.

Kromě toho, že film nenabízí ani napětí ani překvapení, tak je také nesmírně hloupý. Tolik chyb, nesmyslů a nereálných situací se pohromadě jen tak nevidí. Třeba když žijete na samotě v lesích a potřebujete se zbavit mrtvoly, nejlepší místo bude určitě na vašem dvorku. Případně jak často se běžný člověk ocitne v situaci, že mu nechce nastartovat auto? Pravděpodobně nikdy, to se totiž stane jen v případě, že se k němu zrovna blíží vrah. Je tu postarší samotářský detektiv, u kterého se dočkáme jednoho z nejnevydařenějších pokusů o vytvoření nějakého pouta diváka k postavě. Protože asi nebylo víc peněz na herce, tak je na celý případ úplně sám, i když už má celkem slušné důkazy i nálezy mrtvých těl, stejně tak je tu zdravotní sestra, která pracuje v nemocnici pravděpodobně nonstop a zařizuje všechno od recepce přes rehabilitace až po kamerové záznamy. Ano a pak je tu ještě tajemná postava, která se objeví a zmizí, aniž bychom tušili, co to mělo znamenat. Překvapivější a promyšlenější děj nám nabídne i televizní kriminálka a zvládne to za polovinu času.

Hlavní hrdinka trpí amnézií a my si po zhlédnutí tohoto filmu přejeme to samé. Pokud budete brát Tajnou posedlost jako thriller, mohli byste u něj umřít nudou. Jestliže se rozhodnete, že i přes takové nebezpečí musíte toto dílo za každou cenu vidět, doporučujeme k filmu přistoupit jako ke komedii, nebo ho považovat za hru: stačí se domluvit s přáteli, aby se na snímek podívali také, a můžete pak soutěžit, kdo odhalí víc chyb a nesmyslů. Příjemnou zábavu.

„Proboha, co je to v Netflixu napadlo?!“

„Vyšetřuji tu podezřelou nemocnici, zdá se, že tam pracuje jen jedna nebohá sestra.“

Málo známý fakt: vrahové se bojí deště.