Recenze: Mákni! je příjemná taneční oddechovka s mladými hrdiny

Průměr, ale roztomilý průměr.

Netflix nabízí především mladým divákům taneční film, ve kterém se studentka Quinn (Sabrina Carpenter) naučí nejen správné pohyby, ale i něco o lásce, přátelství, a jak se rozhodovat sama za sebe. Dosud měla v životě jen jeden cíl: dostat se na stejnou školu, na kterou chodil její zesnulý tatínek. V tomto snu ji samozřejmě podporuje i přehnaně upjatá máma. U přijímacího pohovoru ale Quinn narazí: měla naplánováno, že dobré známky, dobrovolničení v domově důchodců a hra na violoncello budou jasnou vstupenkou na vysněnou vysokou. Podobných zájemců má ale škola stovky. Jak teď vyniknout?

Hlavní hrdinka bude muset zaujmout tancem, kterému se nikdy nevěnovala, a vyhrát konkurz do vyhlášené skupiny Thunderbirds. Její kamarádka, talentovaná Jas (Liza Koshy), se jí rozhodne pomoct, a nakonec se rozhodnou rozjet vlastní taneční projekt, který bude mít větší šance v nadcházející důležité soutěži. Samozřejmě se tak proti sobě postaví skupinka přestylizovaných, nafrněných, nesympatických tanečníků a parta různorodých outsiderů, kteří však ukrývají nečekaný potenciál. Od brýlatého hubeňoura po temnou gothičku. A tajnou zbraní je choreograf Jake (Jordan Fisher), který začne v Quinn probouzet nejen pohybový talent, ale také první zamilované pocity. Bude se chtít naše hrdinka po téhle zkušenosti ještě vůbec dostat na školu, nebo přijde na to, že by její život mohl vypadat úplně jinak?

Mákni! má to štěstí, že má moc sympatické obsazení a nehraje si na nic, co není.Mákni! má to štěstí, že má moc sympatické obsazení a nehraje si na nic, co není. Herci nijak protivně nepřehrávají, tance i normálního děje je tu tak akorát. Quinn je sladká (v nejlepším slova smyslu), ale také chytrá a umíněná. Umí si poradit a chytře využít slabostí i silných stránek lidí okolo. Snímek se drží nohama na zemi, což je fajn. Během pár týdnů se tak hrdinka vypracuje ve slušnou tanečnici, ale naštěstí ne přehnaně dobrou, aby náhle předváděla salta, která by měli zvládat lidi spíše po pár letech intenzivního tréninku. Snímek zdůrazňuje především radost z pohybu a celkově ze života. Vedlejší postavy jsou netradiční sympaťáci, samozřejmě zástupci určitých škatulek, reprezentující různé netradiční životní styly i etnika. Film je sice průměrný, ovšem pohodový, není trapný a nesmyslný. Určitě se alespoň párkrát přistihnete, jak se nevědomky pohybujete do rytmu písní.

Příběh je sice jednoduchý, ale díky tomu také přirozeně plyne v pohodovém tempu. Dokáže tak akorát dávkovat množství tance a písní. Určitě to není nejlepší film tohoto žánru, jaký jsme kdy viděli, ale jednou za čas něco nového vzniknout musí a pro mladé filmové fanoušky to bude příjemná ochutnávka, která je může přivést k úspěšnějším snímkům minulosti, které byly ale určeny trochu staršímu publiku. Díru do světa tenhle film neudělá, ale po jeho zhlédnutí budeme mít možná chuť si trošičku zatancovat, třeba jen tajně u sebe v obýváku, a to je ten nejlepší kompliment.

Toto jsou pohyby kuřete na rožni.

Bez růžové na pódium nelez.

Bejby nebude sedět v knihovně!