Recenze: Dívka z údolí je uječený rádoby romantický muzikál se špatně provedeným plytkým a kostrbatým příběhem

„Jakoby proč ne.“

Takhle přesně mluví všechny Valley Girls (Dívky z údolí) ve stejně pojmenovaném snímku. Ptáte se, z jakého údolí? No přece z toho hollywoodského. Pro pochopení pro běžného diváka, který nemá ponětí o tom, co je to The Valley nebo Valley Girl, tak to první je údolí San Fernando v Los Angeles, kde se nachází četná největší hollywoodská studia. To druhé je označení pro typické módní a bohaté privilegované dívky, žijící právě v tomto údolí, které mají i svůj slang, jímž mluví (viz ukázka výše).

A přesně o jedné takové je snímek Dívka z údolí, ostatně, jak už napovídá jeho název. Příběh se zaměřuje na Julie, typickou kalifornskou dívku z vyšší třídy, které jednoho dne vstoupí do života rebel Randy. Ten vzdoruje všemu, co Julie a její okolí představují. Rodina i přátelé proto Julie od vztahu s Randym odrazují, jenže Julie si jde za svým a chce se vymanit ze svého bezpečného života a následovat své srdce a realizovat své sny.

Tak se představuje tento remake stejnojmenné klasiky z roku 1983, ve které zazářil Nicolas Cage. Nová adaptace je však ještě okořeněna o rockenrollové a popové pecky z osmdesátých let. Ty jsou sice chytlavé a písně vesměs oživují jinak nudnou podívanou, ale jejich provedení je zkrátka tristní. Uječená hudební čísla, která často kazí jinak klasické hity osmdesátek, se často nedají poslouchat. Nehledě na přehnaně sluníčkářské počínání postav a podivné choreografie, na které je občas až bolestivé se koukat.

Tvůrci se sice snažili zaručenými hity zachránit svůj, lehce řečeno, nepovedený výtvor, ale neúspěšně.Tvůrci, v čele s režisérkou Rachel Lee Goldenberg, se sice snažili zaručenými hity zachránit svůj, lehce řečeno, nepovedený výtvor, ale neúspěšně. Ano, zvuky starých klasik jsou sice jedním z mála pozitiv, ale ani ty dostatečně nepomáhají. Celé to totiž nejvíce podkopává scénář Amy Talkington, který se sice zakládá na zmíněném originálu (dokonce zde má pár původních hereček camea), ale kazí ho a přetváří ho v něco chvílemi až nesnesitelného.

Ona sice původní premisa není až tak špatná, prostě se do sebe zamilují dva lidé z opačných společenských vrstev, je to klišé, které tu už bylo mnohokrát (Romeo a Julie, West Side Story atp.), zde je to však celkové provedení, které příběhu nesluší. Muzikálový tón se do toho zkrátka nehodí a hercům nesedí (k těm až později) a uječené postavy a občas nesmyslný, předvídatelný děj plný klišé tomu všemu také moc nepomáhají.

A je to i trochu škoda, protože někteří herci se zde opravdu snaží. Zejména pak hlavní představitelé. Jessica Rothe, známá ze snímků Všechno nejhorší, v roli protagonistky Julie, podává velmi solidní a výrazný výkon. Její přednes je jedním z nejsvětlejších bodů celé této podívané. Josh Whitehouse (Poldark) jako Randy pak má také kvalitní přednes a nelze mu moc vytýkat. To však nelze říct o ostatních hercích, ti vesměs nepodávají nijak přesvědčivé výkony a občas působí, jako by tu ani nechtěli být. Nejhorší ze všech je však bezesporu Logan Paul, který se proslavil se svým bratrem jako úspěšný Youtuber a posléze jako boxer. Herectví však není jeho silnou stránkou, jeho výkon je plný trapnosti a křečovitosti a chvílemi to působí, jako by prostě hrál sám sebe. Což vlastně i sedí, vzhledem k tomu, jak nesympatická má být jeho postava, takže je to možná dobře.

Ať už jsou však herecké výkony jakékoliv, tak je ještě podkopává fakt, že zde sledujeme skupinu třicátníků, kteří si hrají na středoškoláky. Tento nepochopitelný trend se v současnosti vyskytuje v téměř každém snímku nebo seriálu ze středoškolského prostředí. Přerostlý a často přestárlí herci působí v takovýchto rolích často směšně a trapně a film ještě méně realisticky. Proč je tak těžké obsadit do takové role opravdového teenagera, zůstává záhadou.

Poslední věcí, která stojí za zmínku, jsou pak kostýmy. A ty jsou jedním z mála pozitiv. Barevné a křiklavé oděvy jednotlivých postav autenticky navozují atmosféru dané dekády a dobře provázejí celou podívanou, kterou zároveň i trochu oživují.

Snímek Dívka z údolí je přesně takový jako titulní dívka z údolí. Křiklavý, privilegovaný a uječený se spoustou otravného slangu. Nepomáhá ani nesouvislý a levně působící příběh, který se sice tvůrci snaží oživit chytlavým hudebním doprovodem, ale to ne vždy funguje. Lepší by to bylo, kdyby písně hrály pozadí (přesně jako v originálu) a nebyly nepovedeně zpívány herci. Ti sami o sobě nepředstavují největší problém snímku, především hlavní představitelé ho vytahují, ale této kostrbaté ukřičené podívané už zkrátka není pomoci. Nejde sice o zase o úplnou katastrofu, ale o žádné veledílo také ne.

Randy a Julie jsou jako novodobí Romeo a… Julie.

(Foto: Metro-Goldwyn-Mayer)

Pokud nejsi z údolí, nemůžeš si k nám sednout.