Recenze: Dobrý šéf je unylá absurdní komedie, ve které herecky exceluje Javier Bardem

Vše funguje perfektně. I když vlastně ani tak ne.

To se snaží, přes veškeré překážky, dokázat Blanco, majitel továrny na průmyslové váhy. Na dveře jeho firmy totiž takřka ťuká komise, která mu má zajistit ocenění dokonalosti pro jeho společnost. Jenže to nebude tak jednoduché, jak se zdá. Plány mu zkříží stávkující bývalý zaměstnanec, nová stážistka/milenka i nerovnoměrné váhy před vstupem do továrny.

Z tohoto souhrnu děje se může zdát, že Dobrý šéf bude docela výrazná a zábavná komedie. Opak je však pravdou. Tedy, ne že by snímek nebavil, najde se zde plno vtipných momentů a gagů, ale většina děje je serióznějšího rázu. Samotný humor je pak spíše absurdní až občas potřeštěný (například když stávkující zaměstnanec „nadělí“ Blancovi „poklad“ do historických vah před vstupem do budovy), jako by se tvůrci snažili podtrhnout podivnost celé situace.

Kromě toho je však snímek, za který stojí režisér a scenárista Fernando León de Aranoa, poměrně dost unylý a zdlouhavý, a to i přes ne nijak obzvlášť rozsáhlou dvouhodinovou stopáž. Vyprávění je zkrátka trochu melancholické a chvíli trvá, než se něco začne skutečně dít. I proto vyprávění jen ztěžka drží pozornost, což je škoda, protože v jádru jde o zajímavou a kvalitně zpracovanou podívanou.

Největší kus práce zde bezesporu odvádí Javier Bardem v roli titulního dobrého šéfa.A to po všech stránkách – jak příběhově, tak vizuálně i z hereckého hlediska. Největší kus práce zde však bezesporu odvádí Javier Bardem v roli titulního dobrého šéfa, který se snaží být tak dobrý, jak jen mu to nabízené situace dovolují. Bardem podává silný a výrazný výkon, na kterém je postavena celá podívaná a jako Blanco exceluje. Velkým plusem je i to, že tento španělský rodák má dostatek charismatu, aby se od něj odrazil celý příběh.

V neposlední řadě pak stojí za zmínku i hudební doprovod, za kterým stojí skladatelka Zeltia Montes. Ta za svou práci na Dobrém šéfovi obdržela i cenu Goya, které je národním španělským filmovým oceněním. A není divu, její soundtrack je vskutku působivý a ve správných momentech oživuje příběh a podtrhává jeho celkovou atmosféru.

Dohromady je tak Dobrý šéf kvalitně zpracovaný film, což je poznat na správně vybraných záběrech, střihu, hereckých výkonech i hudebním doprovodu. Koneckonců, ani příběh není špatný, akorát jeho tempo a způsob vyprávění je poněkud nešťastný a nedokáže udržet pozornost po celou dobu sledování. Své fanoušky si jistě Dobrý šéf najde a za zhlédnutí určitě stojí, i kdyby jen kvůli charismatickému Bardemovi.

Dobrý den, co nám o sobě povíte, a proč bychom měli na tuto pozici přijmout právě vás?

Dobrý šéf
(Foto: MK2 Films)