Percy Jackson: Moře nestvůr / Percy Jackson: Sea of Monsters – recenze

[singlepic id=5079 w=200 h=200 float=left]Aneb mořská bouře ve sklenici vody.

Tak už je to tady, uplynuly tři roky a polobůh Percy Jackson se nám vrací ve svém druhém filmovém dobrodružství s podtitulem Moře nestvůr. Režie se po Chrisu Columbusovi ujal Thor Freudenthal, který nám naservíroval televizní „chuťovky“ jako je například Hotel pro psy či Deník slabocha. Byla tato volba správná?

Percyho dobrodružství začalo poměrně pompézně. PJ: Zloděj blesku se mohl chlubit zvučnými jmény, jako je Pierce Brosnan, Uma Thurman nebo Sean Bean. I když se hlavní pozornost upínala k dětským hrdinům, ostřílení herci dodali snímku šmrnc a lesk. Tentokrát úkol diváky zaujmout leží především na bedrech Lermana, Daddario a T. Jacksona. I když se trojice snaží, ostřílenost a talent dospělých hvězd jim chybí. Nejlépe si se svou postavou poradil poslední jmenovaný. Brandon T. Jackson ztvárňuje Percyho ochránce satyra Grovera, který si hraje na neodolatelného svůdníka a je zároveň odvážný i trochu strašpytel. O hvězdný punc se tu snaží Stanley Tucci, ale jeho věčně nevrlého Mr. D si užijeme jen poskrovnu.

I tentokrát se bude zachraňovat celý svět, božský Olymp a tábor polokrevných.A o co vlastně v Moři nestvůr jde? I tentokrát se bude zachraňovat celý svět, božský Olymp a tábor polokrevných. Percy Jackson (Logan Lerman), Annabeth (Alexandra Daddario), Grover (Brandon T. Jackson) a nováčkové Tyson (Douglas Smith) a Clarisse (Leven Rambin) se vydají pátrat po Zlatém rounu, které může zachránit děti bohů nebo zničit celý božský i lidský svět. Jejich výprava by měla gradovat v Moři nestvůr, které je lidem známo pod názvem Bermudský trojúhelník. Stvůry během putování potkáme, například obří mechanický kolchidský býk chrlící oheň je povedený (o originalitě nemluvím), ale těch vodních potvor v obávaném trojúhelníku moc není. Ať počítám, jak počítám, vychází mi osamocená jednička.

Percymu Jacksonovi: Moři nestvůr velmi škodí fakt, že nám prakticky nenabízí nic nového. Jednička nám ukázala, že staré řecké báje a pověsti lze dnešní mládeži přiblížit novou, svým způsobem atraktivní formou. Dvojka tudíž jen pokračuje v zaběhlém řádu bez zajímavých herců. Díky zavádějícímu podtitulu snímku navíc očekáváme na plátně něco, co vlastně nakonec nedostaneme. Bohužel navíc naše vědomosti o schopnostech mladých hrdinů (i když ti na ně často zapomínají) a přítomnost mocných artefaktů vystrnaďují do pozadí dramatičnost a možnost bát se o ně.

I přes značná negativa se musí Percymu nechat poměrně povedená výprava a vizuální stylizace. Vesnička polokrevných nadchne svojí malebností a naopak opuštěný zábavní park na Polyfémově ostrově působí velmi pochmurně a depresivně. Trikoví experti se během postprodukce rozhodně nenudili a s nadpřirozenými silami se poprali lépe než před třemi roky.

Percy Jackson: Moře nestvůr patří k typickým pokračováním, která se snaží těžit na větším či menším úspěchu prvních dílů. Jak jsem výše rozebírala, některé aspekty filmu se podařilo vylepšit, něco zůstalo stejné a jinde jsme se posunuli i směrem dolů. Ve finále nám zůstává průměrně povedená i nepovedená podívaná, která náctileté a mladší diváky zajisté na dvě hodiny zabaví.

Syn Poseidonův není s otevřeným ohněm moc dobrý kamarád.

[singlepic id=4423 w=400 h=300 float=center]

Synové a dcery bohů musí být styloví v každé situaci.