Cizí oběd / Dabba (Lunchbox) – recenze

Nevděčný manžel si oběd nezaslouží.
 
 
Díky Šivovi a Višnovi za negramotnost bombajských poslíčků! Jako jedna z mnohých žen v domácnosti, posílá Ila (Nimrat Kaur) svému odcizenému manželovi kastrůlky s obědem, ale zavedený systém barevných označení selže a její skvostné vaření od jednoho dne začne docházet na stůl staršího úředníka Saajana (Irrfan Khan). Stačí k chybné zásilce připojit vzkaz a přátelství je na světě. Mezitím je Ilin manžel den co den nucen pozřít květák (fuj!). Však mu to patří…

Ila i Saajan se dostali do období, kdy se cítí víceméně „pohřbeni“.Ila i Saajan se dostali do období, kdy se cítí víceméně „pohřbeni“, v zajetí defétistického směřování ke konci životních nadějí. Hospodyňka se smiřuje s tím, že choť nemá už zájem o ni ani jejich dceru. Při vaření si vyměňuje vtipné a osvěžující poznámky s tetou v sousedství, ale ona zábavná společnice se musí starat o muže v kómatu a Ilin vlastní otec umírá. Saajan je deprimovaným vdovcem, který míří do penze a nahradit ho má nadupaný mladík Shaikh  (Nawazuddin Siddiqui).

Dopisování pomůže dvěma cizím lidem k výměně dojmů z maličkostí i zásadních starostí. Mohou si klidně psát o postřezích z hromadné dopravy nebo sledování starých videokazet, na každý pád ze sebe s poezií dostávají své nejčernější myšlenky a mají se komu svěřit. Získávají tak chuť k novému začátku, či smíření se životem. Zůstává však kontroverze, kdo z nich potřebuje, nebo alespoň skutečně chce, fyzický kontakt. Hlavní protagonisté jsou vážní pouze přiměřeně a v okolí je obklopují i optimistické osoby, jako právě Shaikh, jenž stojí teprve na počátku vlastních rodinných a pracovních peripetií. Pokud chcete zhlédnout svědectví o uzdravujícím platonickém vztahu – bon apetit!
 
 

„Psal, že vypadá jako Pí Patel. Tak snad myslel toho mladšího.“


 
 

„Vždy se zeptejte vaší nastávající, co vám ten den navařila.“


 
 

Pouze jedna zásilka z miliónu dorazí na špatnou adresu.

0%

Cizí oběd / Dabba (Lunchbox)

Mohou si klidně psát o postřezích z hromadné dopravy nebo sledování starých videokazet, na každý pád ze sebe s poezií dostávají své nejčernější myšlenky a mají se komu svěřit. Získávají tak chuť k novému začátku, či smíření se životem. Zůstává však kontroverze, kdo z nich potřebuje, nebo alespoň skutečně chce, fyzický kontakt. Hlavní protagonisté jsou vážní pouze přiměřeně a v okolí je obklopují i optimistické osoby, jako právě Shaikh, jenž stojí teprve na počátku vlastních rodinných a pracovních peripetií. Pokud chcete zhlédnout svědectví o uzdravujícím platonickém vztahu - bon apetit!

Tyto stránky využivají cookies, aby mohly nabídnout relevantní informace pro vás. Dalším setrváním s tímto souhlasíte, máte však možnost cookies zakázat. Přijmout Více informací