Recenze: Krvavá nevěsta je vtipná, svižná a… krvavá

Tuhle svatební noc jí nikdo závidět nebude.

Grace (Samara Weaving) se dočkala vysněného svatebního dne s mužem, kterého miluje, a který je navíc z ukrutně bohaté rodiny. Její členové nevěstu zatím moc nemusí, a tak se jim musí pokusit zalíbit splněním zvláštní tradice: o svatební noci si místo romantiky zahraje náhodně zvolenou hru. Když si vylosuje schovávanou, netuší, že v nevinné dětské hře jí půjde o život. Proč ji najednou její nová rodina nahání se sekerou a samostřílem, to se bude(me) dozvídat v průběhu filmu. Dobrou zprávou je, že temný humor postavy nepřejde ani v dalších minutách, takže je tahle svižná hra na schovávanou (a někdy na honěnou) opravdu zábavná. Je přece nutné myslet pragmaticky a například si rozdělit svatební dary, když je nevěsta už potřebovat nebude…

Něžná blondýnka samozřejmě moc nadějí nemá. Nezná dům, je sama, neozbrojená, a stále nastrojená ve svatebním. Pomůže jí se záchranou novomanžel nebo snad švagr? Anebo bude muset čelit vyšinutým zbohatlíkům na vlastní pěst? Možná diváka napadne, že první mrtvolou by měl být právě partner: která partnerka by svému milému dokázala odpustit, že ji vystavil smrtícímu riziku? Film ovšem dovede jeho nešťastnou logiku poměrně uspokojivě vysvětlit, takže publikum může doufat v solidní podívanou i v dalších minutách.

Krvavá nevěsta propojuje dost slibných prvků.Krvavá nevěsta propojuje dost slibných prvků: rodinné prokletí, hru, kterou každý z nás někdy v životě hrál, dále honosný dům, spoustu méně či více šílených (ale i sympatických) postav, a v neposlední řadě i hrdinku, která je natolik při smyslech, že jí přejeme přežití alespoň do zásadního úsvitu… Musíme uznat, že Samara Weaving má křestní jméno pro role v hororu jako stvořené. Příjmení nám pak dává napovědět, že je příbuznou – konkrétně neteří – Huga Weavinga. Tato vycházející australská hvězda je přirovnávána ke krajance Margot Robbie, ale má také šmrnc podobný Emmě Stone.

Vedlejší postavy jsou různorodé a často příjemně reálně napsané. Ostatně v jaké bohaté rodině bychom nenašli jednu černou ovci, případně zlatokopku či hysterku závislou na kokainu? Největšími sympaťáky jsou asi tchýně v podání Andie MacDowell a švagr Adam Brody, který bez větších obtíží zastíní nevýrazného ženicha. Pak je tu ještě správně “přehnaná” tetička, se kterou scénáristé Guy Busick a Ryan Murphy opět píchli do vosího hnízda hororových klišé.

Humor je správně zkažený a brutální, krev teče, ale ne nutně nonstop a napětí nás čeká i bez toho, aby na všechny strany lítaly něčí vnitřnosti. I když jak kdy…  Sem tam se objeví nějaký nesmysl, ale naštěstí opravdu jen minimálně. Příznivci “vážných” hororů, doufající v geniální pointu, budou nejspíš zklamaní, ale takhle povedená kombinace humoru a strachu se moc často nevidí. Při nahánění od služebného po zahradě už film trochu dochází dech, o to zběsilejší je pak závěr. Jistě by si ho Krvavá nevěsta zasloužila trochu důmyslnější, protože nadcházející zvraty už asi každý očekává… To je ale jen malá vada na kráse.

Existuje celá řada hororů, které jsou tak hloupé, až jsou směšné. Krvavá nevěsta nás rozesměje také, ale dělá to schválně, tudíž bere vítr z plachet těm, kteří by se filmu chtěli škodolibě vysmát. Pokud máte rádi kombinaci krve a brutálního humoru, pak se těšte. A stejně důležitým lákadlem je bezpochyby Samara Weaving v titulní roli, které uvěříme jak její něžnou stránku, tak pořádně vytočenou a krvežíznivou polohu.

„Vypadá to, že jsem si vylosovala únikovou hru…“

Tradice se musí dodržovat, takže se bude vraždit pěkně postaru.

„Jestli jste mi nenechali ani kousek dortu, tak vás opravdu zabiju!“