Výchozí bod / I Origins – recenze

vychozi_bod_plakatOko do duše okno.

Věděli jste, že je oční duhovka stejně unikátní, jako otisky prstů? Žádní dva lidé nemají stejnou. Dr. Ian Gray (Michael Pitt) je molekulární biolog, který věnuje svoji veškerou energii studiu evoluce oka. Stvoření dokonalého oka je totiž něco, co může otřást základy víry všech lidí. Během jeho pátrání mu cestu zkříží překrásná Sofi (Astrid Berges-Frisbey) s naprosto magickýma očima. Tyto oči nedají Ianovi spát ještě dlouho po nečekané životní tragédii a změní od základů jeho pohled na svět.

Nutí vás přemýšlet, jestli je to všechno opravdu možné.Sci-fi drama Výchozí bod patří k těm filmům, které sice neoplývají závratným tempem či dechberoucí akcí, ale mají něco, čím se vám zavrtají pod kůži. Pomalu, ale jistě vás vtahují do problematiky a nutí vás přemýšlet, jestli je to všechno opravdu možné. A pokud ano, jaký by tento fakt měl dopad na lidstvo?

Jedinečný a postupně rozplétající se námět by nebyl sám o sobě nic, kdyby jeho aktéři působili jen jako umělohmotné figurky na šachovnici. Michael Pitt, Brit Marling i Astrid Berges-Frisbey ztvárňují svoje postavy s profesionálním citem, díky čemuž působí nejen přirozeně, ale získají si i naše srdce.

Spojení originálního děje, s nečekanými zvraty, citlivou režijní taktovkou a skvělými hereckými výkony je snem všech filmových tvůrců. Výchozí bod se všemi těmito položkami může s čistým svědomím pochlubit. Kdyby byl více eliminován prvek náhody, bylo by to ještě lepší. Tzv. „potitulková scéna“ navíc dodává snímku další rozměr a prostor pro diskuzi.

Vypadá takto láska na první pohled?

vychozi_bod_foto_11

Je více svůdný uhrančivý pohled nebo smyslné rty?

vychozi_bod_foto_19

Když vám dojde papír, můžete využít třeba okno.

vychozi_bod_foto_05

85%

Výchozí bod / I Origins

Spojení originálního děje, s nečekanými zvraty, citlivou režijní taktovkou a skvělými hereckými výkony je snem všech filmových tvůrců. Výchozí bod se všemi těmito položkami může s čistým svědomím pochlubit. Kdyby byl více eliminován prvek náhody, bylo by to ještě lepší. Tzv. „potitulková scéna“ navíc dodává snímku další rozměr a prostor pro diskuzi.