Ovečka Shaun ve filmu / Shaun the Sheep Movie – recenze

ovecka_shaun_ve_filmu_plakat1„Chundelatý úlet, který potěší malé i velké!“

Život ve stereotypu po čase omrzí prakticky každého. Stejný pohled na to má i ovečka Shaun, jejíž filmové zpracování je dalším velice povedeným dílem studia Aardman. V okamžiku, kdy si Shaun uvědomí, že nechce každý den prožívat identicky se stejně znuděným farmářem, vymyslí perfektní plán, jak se ho alespoň na nějaký čas zbavit. Spolu s ostatními ovečkami ho uspí, unesou a zavřou do starého karavanu, který nastrojí tak, aby to vypadalo, že je pořád noc. Jejich plán sice velice brzy odhalí farmářův pomocník, pes Blitzer, nepodaří se mu však svého pána zachránit, protože se karavan uvolní a vyrazí po silnici až do dalekého velkoměsta.

Ovečky mají na farmě dovolenou.Blitzer za ním běží a snaží se ho zachránit. Farmář je ale po cestě zraněn a převezen do nemocnice, kde je mu diagnostikována ztráta paměti. Ovečky mají mezitím na farmě dovolenou, kterou si užívají jen do chvíle, kdy jim dojde, že se nejsou schopny bez farmáře uživit. Shaun proto trpí výčitkami svědomí a vydává se do velkoměsta, aby napravil, co pokazil. Nebyla by to správná pohádka, kdyby se Shaunovi nerozhodli pomoci i jeho přátelé!

Ve městě se divák setká také se zvířecím likvidátorem Trumperem, který si začne brousit zuby právě na Shauna a jeho kamarády. Ti se proto musí vypořádat nejen s nástrahami velkoměsta, ale i s nepřátelským zloduchem. Jak celý příběh dopadne a podaří se vůbec ovečkám farmáře ve městě nalézt? Jak se vypořádají s jeho ztrátou paměti? Jakým způsobem do příběhu promluví zloduch Trumper? To by byla škoda nyní prozrazovat.

Film není určen primárně jen pro děti, ale i dospělý divák se při sledování příběhu ovečky Shaun nudit nebude. Hodinu a půl trvající animák příjemně uteče a my si můžeme všímat scén, pro něž byly inspirací slavné hollywoodské filmy. Setkáme se tu s odkazy na Terminátora, Vykoupení z věznice Shawshank, Mlčení jehňátek nebo Taxikáře.
Ovečku Shaun si musí každý zamilovat. Jedná se o odpočinkový film pro celou rodinu, v němž si všichni její členové najdou něco, co je zaujme. Pro sobotní pohodu je toto dobrodružství naprosto ideální.

Bolt by jenom se závistí zíral.

ovecka_shaun_ve_filmu_foto_01

Pokud někdo něčemu nerozumí, vysvětlím mu to po skončení vyučování.

ovecka_shaun_ve_filmu_foto_04

Ty noční pijatyky by měly skončit, kdo se s ním má potom tahat, aby šel na pole.

ovecka_shaun_ve_filmu_foto_03

80%

Ovečka Shaun ve filmu / Shaun the Sheep Movie

Ovečka Shaun se nudí na farmě, kde se nic neděje a jeden den plyne jako druhý. Co si tak trochu povyrazit a vyřadit na čas hospodáře z provozu? Plán se však vymkne kontrole a zajistit kýžený návrat hospodáře zpět nebude nijak jednoduché.