Recenze filmů

Recenze: Všechny prachy světa / All the money in the world

Zpět do jednoho z nejsledovanějších případů minulého století.

John Paul Getty (Christopher Plummer) má v sedmdesátých letech nejvíc peněz na světě a nerad se o ně dělí se svým okolím. Když v Římě unesou jeho nejstaršího vnuka Paula (Charlie Plummer), prohlásí, že výkupné nezaplatí, jelikož by mu pak unesli i zbylých 13 vnoučat. S tím se ale nehodlá smířit matka Paula Abigail (Michelle Williams), která s pomocí nájemného detektiva Fletchera Chase (Mark Wahlberg) udělá vše proto, aby svého syna dostala zpět.

My, kteří známe Spaceyho herectví musíme uvažovat, zda předchozí verze filmu neměla o kapku více šťávy?Příběh, který se rozhodl zfilmovat slavný režisér Ridley Scott, provázely velké potíže. Původní roli Gettyho staršího Scott natočil s hercem Kevinem Spaceym. Snímek byl už hotový, když na Spaceyho vyplavala obvinění ze sexuálního obtěžování, a proto se Scott rozhodl všechny scény s ním přetočit a do hlavní role obsadil Christophera Plummera. My, kteří známe Spaceyho herectví z Americké krásy nebo ze seriálu House of Cards, musíme uvažovat, zda předchozí verze filmu neměla alespoň o kapku více šťávy?

Protože většina stopáže je k uzoufání nezajímavá, naskytne se nám otázka, proč by někdo chtěl vůbec něco takového natočit? Výsledný dojem nezachrání ani herecké obsazení. Christopher Plummer a Michelle Williams, možná jsme čekali víc, ale dobře. Nepochopitelná bude pro diváka zejména role Marka Wahlberga, známého akčňáka, který v tomto filmu hraje druhé housle, nebo spíš vůbec nehraje. Kromě toho, že neustále létá z Říma do Londýna a dělá Williams osobního řidiče, do příběhu nepřináší vůbec nic, a to je škoda. Protože když už máme ve filmu Wahlberga, tak to chce trochu vyždímat.

Všechny prachy světa jsou snímkem, který zdaleka nenaplňuje svůj potenciál. Zatímco očekáváme dramatickou retro mafiánskou podívanou a těšíme se na scény s Markem Wahlbergem a Michelle Williams, na plátně se dvě hodiny odehrává tiché soužení se, kterému chybí jakékoliv napětí a originalita. Celkově je to smutný počin jindy tak nápaditého režiséra, jakým je Ridley Scott. Tenhle film má prostě od všeho příliš málo.

Cože?! V Lidlu je italský týden?

Ta fronta snad za ty výhodné těstoviny ani nestojí.

Tak kam půjdeme? Do Billy?