Recenze Tanec v srdci: Další taneční drama kopíruje ostatní a nepřichází s ničím novým

V (ne)rytmu hudby.

Katya Orlow každý den tvrdě trénuje, aby získala stipendium na newyorské baletní akademii. Její otec Viktor je slavnou hvězdou v tomto oboru. Po nehodě se ovšem musí smířit s tím, že už nebude moct tančit, proto vkládá veškeré ambice do své dcery. Katya se po seznámení se skupinou pouličních tanečníků začíná více věnovat street dance, protože skrze něj dokáže lépe vyjádřit své emoce. Navíc ji učí nadaný Marlon, se kterým se postupně stále více sbližuje.

Celkem průšvih je hudební stránka, která je pro každý taneční film dost podstatná. Člověk obecně nemusí být vyloženě příznivec hip hopu nebo jiného stylu podobného typu, aby se mu některé dobře zvolené písně v kontextu daného díla líbily. Když to tam sedne, dokáže to diváka strhnout. Například můžeme zmínit snímky jako Step Up (2006) s Channingem Tatumem a Jennou Dewan, Step Up Revolution (2012) v hlavních rolích s Ryanem Guzmanem a Kathryn McCormick a další z této série.

Hudba Vás nejspíše moc neoslní, alespoň ne nezaujaté publikum.Nicméně v tomto případě vás hudba nejspíše moc neoslní, alespoň ne nezaujaté publikum. Vyloženě zvláštní jsou poté pasáže, ve kterých se tančí úplně v tichu nebo rytmus neodpovídá zobrazovaným pohybům. Takže to někdy může vypadat, že se tanečníci spíše zbláznili nebo mají zrovna nějaký epileptický záchvat.

V souvislosti s tím je nutné také podotknout, že ústřední dvojice nemá ani zdaleka takovou úroveň vzájemné chemie, jako tomu bylo v případě výše zmíněných herců. Alexandra Pfeifer, která ztvárňuje Katyu, je sympatická a nejeden puberťák se s ní určitě dokáže ztotožnit. Podává poměrně uspokojující herecký výkon. Její postava se zmítá mezi závazkem vůči svému otci a tím, co by v životě chtěla dělat. Kdo takovou situaci, zvláště během osamostatňování se, nikdy nezažil? Jednoduše se povedlo přiblížit komplikovaný vztah mezi otcem a dcerou. Výstižně nastíněná je i rovina mezi sourozenci – brášku Paula si okamžitě zamilujete.

Herec Yalany Marschner se svou postavou už takové štěstí nemá. Pokud bychom potkali ve skutečnosti takhle divného a na první pohled povýšeného kluka, celý příběh by se vyvíjel úplně jinak než ve scénáři. Až postupně se dozvíme, že to s ním není tak špatné, ale bližší vztah si k němu stejně nevytvoříme.

Spojení baletka a hip hoper není vůbec originální námět. K tomu se přidají rodinné problémy a nejistota mládí a vznikne z toho základ pro film, který se drží osvědčených postupů daného žánru a kopíruje především jeho americké verze. Objevují se tisíckrát ohraná klišé jako tanec na střeše, taneční souboje v klubu, zamilovávání se během tréninku a podobně. Škoda, že to občas působí příliš nuceně, jako by se do toho nechtělo ani samotným hercům.

Německý snímek nejspíše nejvíce osloví generaci dnešních náctiletých. Jestliže jste jen o trochu starší ročník, pravděpodobně vás nejenom po taneční stránce zase tak neuchvátí. Největším pozitivem je citlivost, se kterou se přistupuje k vykreslení vztahů mezi jednotlivými členy v rodině, což přispívá k uvěřitelnosti. Ačkoliv tanečníkům nelze upřít radost z pohybu, jejich vystoupení už tak dechberoucí nejsou. Ani doprovodná hudba neosloví každého. Příběh se vůbec neliší od žánrově podobných děl. Kdyby se tvůrci snažili jít trochu jiným směrem, konečnému výsledku by to rozhodně prospělo. Tanec v srdci zkrátka neurazí, ale vlastně ani moc nenadchne, protože mu chybí potřebný náboj.

„Joooo! Pořádně jim to natři, kámo!“

Tanec v srdci
(Foto: Netflix)