Recenze – Predátor: Kořist je napínavá, ale zdlouhavá podívaná se zajímavou zápletkou a strhujícími vizuály

Kdo je tu lovec, a kdo lovná zvěř?

Nový snímek ze světa Predátora se odehrává v zemi Komančů na počátku 17. století a zaměřuje se na mladou ženu, schopnou bojovnici, která se zoufale snaží ochránit svůj národ před blížícím se nebezpečím. Po důtklivém pronásledování své kořisti však zjišťuje, že tato hrozba je vysoce vyvinutý mimozemský predátor s technicky vyspělým a bohatým arsenálem. A tak jejich střet vyúsťuje v děsivý a krvavý souboj.

Scenáristovi Patricku Aisonovi se dobře podařilo vykreslit vyhrocenou atmosféru děje a přenést jí z diváka na plátno/obrazovky.Tak se prezentuje premisa snímku Predátor: Kořist z dílny Hulu a Disney+. Tvůrci v čele s režisérem Danem Trachtenbergem (Ulice Cloverfield 10) přináší podívanou plnou tenze. Divák je zde zkrátka v neustálém napětí a očekávání, jaký bude další zvrat a na koho dalšího Predátor zaútočí. Scenáristovi Patricku Aisonovi se dobře podařilo vykreslit vyhrocenou atmosféru děje a přenést jí z diváka na plátno/obrazovky.

Autentickou náladu pomáhá navodit i kamera Jeffa Cuttera. Nejvíce bezesporu zaujmou záběry z pohledu Predátora, který si vyhlíží svou další kořist. Naopak atmosféru moc nepodporuje nevýrazný soundtrack z pera Sarah Schachner, který zkrátka ničím příliš nezaujme a nepřináší do filmu nic objevného a zapamatovatelného, což je škoda.

Trochu zamrzí i určitá statičnost celé podívané. Děj je už od počátku velice unylý a zdlouhavý. Je jasné, že tvůrci tak chtějí co nejdéle udržet napětí, avšak na úkor toho trochu zpomalují tempo vyprávění, a pro diváka je tak chvílemi poněkud těžší udržet pozornost.

Většinu zájmu však naštěstí na sebe strhává charismatická hlavní hrdinka v podání Amber Midthunder. Ta podává silný a výrazný výkon a dobře tak nese tíhu celého filmu. Midhunter se zde zkrátka prezentuje jako nadějná mladá herečka, která by mohla mít slibnou budoucnost. Dobrou oporou jí je i Predátor v podání Dana DiLiegra, který je dominantní a strašlivý záporák. Z jeho výkonu je zkrátka jasná dominance tohoto hrozivého monstra.

DiLiegrovi k tomu také velice napomáhá výrazný kostým a vizuální efekty. Vizáž Predátora je klasický děsivá i cool zároveň a dobře vystihuje jeho alfa roli v potravním řetězci. Nezapomíná se ani na různé detaily jeho vzhledu, jako jsou třeba jeho nejrůznější zbraně. Vizuální efekty jsou celkově velmi povedené a kvalitně zpracované, například obzvlášť výrazné provedení „neviditelné“ podoby Predátora.

V neposlední řadě stojí za zmínku i prostředí, ve kterém se příběh odehrává. Ten mimo jiné zobrazuje indiánskou kulturu a zkoumá její podobu a postavení v 17. století. Toto pojetí působí velmi autenticky, čemuž napomáhá i fakt, že všichni představitelé hlavních rolí pochází z této komunity.

Predátor: Kořist je uspokojivá akční podívaná a nabízí zhruba přesně to, co bychom od snímku ze světa Predátora očekávali. Najdeme zde především hromadu napětí a povedené akce. Bohužel to však celé trochu brzdí pomalejší tempo děje, který je zkrátka zdlouhavý.  Potěší však povedené vizuály i promyšlená choreografie strhujících bojových scén. Největším plusem je bezesporu Amber Midthunder v hlavní roli, která je charismatickou a líbivou protagonistkou. Predátor: Kořist se tak určitě řadí mezi ty lepší snímky z této filmové série, jejíž fanoušci budou s výsledkem spokojeni.

Je důležité být neustále v pozoru a mít oči na stopkách.

Predátor: Kořist
(Foto: 20th Century Fox)