Recenze Bestie: Idris Elba s rodinou vs. hodně naštvaný lev. Průměrný scénář zachraňuje Afrika i konstantně rychlá akce

Znáte pojem lovec pytláků?

Hrám o přežití člověk vs. naštvaná příroda se po boomu na přelomu století a následném útlumu opět dostává velké pozornosti. Za posledních pár let jsme zde měli epické souboje se žraloky (MEG: Monstrum z hlubin) či krokodýly (Kořist). Studio Universal nás tentokrát zavede pod taktovkou zkušeného islandského režiséra Baltasara Kormákura do jihoafrické Savany, aby nám ukázal, že naštvat krále džungle, tedy lva, se rozhodně nevyplácí.

Čím že se povedlo jednoho kočičího obra naštvat, že se nyní mstí každé lidské existenci, kterou na cestě potká? Pytláci mu vyvraždili smečku, a zaplatili za to prakticky okamžitě. Kdo o vzniklé situaci ale nemá ani ponětí je doktor Nate Daniels (Idris Elba), který v rámci snahy o utužení vztahů vyváží své dvě dcery na výlet do divokého jihoafrického safari. Už po šokujícím objevu v místní vesnici domorodců je ale Nateovi jasné, že místo pozorování místní fauny se s touto zvěří bude bojovat o holý život.

Bestii jednoznačně dominují jihoafrické scenérie, které ruku v ruce s velmi sebevědomou formou dlouhých kamerových záběrů dělají na plátně samotném pastvu pro oči.Bestii jednoznačně dominují jihoafrické scenérie, které ruku v ruce s velmi sebevědomou formou dlouhých kamerových záběrů (intenzivní sekvence před prvním útokem lva trvá až několik minut) dělají na plátně samotném pastvu pro oči. Ačkoliv živých zvířat ve filmu moc nenajdeme, jejich CGI alternativy jsou kvalitní, a nedělají tak svým reálným předchůdcům žádnou ostudu.

Zásadní problém přichází, tak jako u většiny podobných survival filmů, v druhé části filmu a převážně její uvěřitelnosti. Zatímco první polovina, vrcholící velmi autentickým a intenzivním setkáním s predátorem, pomalu a funkčně stupňuje tísnivou atmosféru, samotný následný boj o přežití pokulhává. Rozhodnutí hlavních postav jsou podivná, místy nelogická, nejvíce ale evokují pocit časté neuvěřitelnosti. Tento faktor pak nejvíce zabolí v závěru, kdy se stále kvalitní a poměrně realistický survival zvrhne v naprosto nesmyslné poměřování sil, při kterém zůstává rozum stát.

Že některé scénáristické mišmaše občas nedávají smysl, ale přebíjí fakt, že nad nimi člověk často ani nemá čas popřemýšlet. Bestie má totiž spád. Na plátně se stále něco děje, režisér se nezdržuje dějovými odbočkami, retrospektivou, a kromě dvou případů ani delších dialogů. Tento přístup sice omezuje některá zajímavá nakousnutá témata (např. background pytláků či spřátelených vesničanů), společně s kratší stopáží ale nenechává diváka vydechnout a, co je u tohoto typu snímku nejdůležitější, ani se nudit.

Výsledně tak Bestie působí jako stále relativně příjemná letní jednohubka, která tratí na pozvolna upadajícím scénáři. Zamrzí o to víc po velmi slušném rozjezdu celého filmu. Idris Elba a jeho dcery ale pro nenáročné publikum poskytují dostatečně uspokojivou podívanou s hodně naštvaným kocourem, který nám připomene, že s divočinou není radno si zahrávat.

Záběry savany táhnou film nahoru.

Bestie
(Foto: Universal Pictures)

Kde se asi schovává?

Bestie
(Foto: Universal Pictures)

Rodinný výlet tak trochu jinak.

Bestie
(Foto: Universal Pictures)
60%

Bestie /Beast

Výsledně tak Bestie působí jako stále relativně příjemná letní jednohubka, která tratí na pozvolna upadajícím scénáři. Zamrzí o to víc po velmi slušném rozjezdu celého filmu. Idris Elba a jeho dcery ale pro nenáročné publikum poskytují dostatečně uspokojivou podívanou s hodně naštvaným kocourem, který nám připomene, že s divočinou není radno si zahrávat.

  • Hodnocení

Tyto stránky využivají cookies, aby mohly nabídnout relevantní informace pro vás. Dalším setrváním s tímto souhlasíte, máte však možnost cookies zakázat. Přijmout Více informací